Wiadomości
Data: 21 maja 2018, Poniedziałek / Ilość wyświetleń: 2231
Lekcje historii nie muszą być nudne (zdjęcia)
Uczniowie Szkoły Podstawowej w Glisnem mieli okazję do poszerzenia swojej wiedzy na temat ojczystego kraju i otaczającego nas świata.
Działania w ramach projektu pt. „Lekcje historii nie muszą być nudne” miały na celu przekazanie wychowankom tej placówki wiedzy i umiejętności, ale także uświadomienie im jak ważne są wartości, takie jak patriotyzm, tolerancja, pamięć o przodkach, otwartość na inne kultury i ludzi. Poprzez udział w tworzeniu prezentacji, gazetek, przedstawień i pokazów uczniowie spod Lubonia poznawali swój kraj i świat. Robili to w niestandardowy sposób. Uświadomili sobie czym są symbole narodowe i pamięć o historii Ojczyzny. Zrozumieli także, że przywiązanie do kultury i tradycji narodowych nie przeszkadza w poznawaniu odmienności innych krajów i kultur. Zajęcia zachęciły uczniów do dalszej nauki i pracy, aby w przyszłości stać się wartościowym obywatelem świata i Polakiem, który szanuje swój kraj, gminę, miejscowość, swoją małą szkołę i własnych przodków. Uczestnicy innowacji zrozumieli również, że nauka historii to nie tylko daty i fakty, ale również wiele ciekawych aspektów np. z życia codziennego lub historii najbliższej okolicy.
W ramach innowacji przeprowadzono szereg niestandardowych działań, m. in.:
- „O historii inaczej” – wycieczka do interaktywnego muzeum HistoryLand i Muzeum Archeologicznego w Krakowie (historia opowiedziana za pomocą klocków Lego, warsztatów multimedialnych i wystaw, w których zwiedzający brali udział, przekonując się na własnej skórze, jak wyglądało np. życie w średniowiecznym Krakowie);
- „Nauka przez zabawę” – historia Polski opowiedziana za pomocą legend i teatru (uczniowie brali udział w krótkich spektaklach teatralnych, wcielając się w role legendarnych lub prawdziwych bohaterów historii naszego kraju), uczestnicy innowacji tworzyli prezentacje na temat polskich odkrywców, Święta Niepodległości;
- Czym jest NPH? – nauki pomocnicze historii (uczniowie tworzyli pieczęcie, swoje herby i drzewa genealogiczne);
- „Czym jest mikrohistoria?” – historia naszego regionu (uczniowie zbierali relacje swoich bliskich na temat przeszłości Glisnego, odwiedzali miejsca pamięci w okolicy, korzystali z kroniki szkoły i innych dokumentów);
- „Tego nie ma w podręczniku” – historia życia codziennego (uczniowie tworzyli plakaty i prezentacje na temat mody, urody, zdrowia, kuchni).
Dorobek uczestników zajęć został zaprezentowany na gazetkach w szkole, na stronie internetowej szkoły, przedstawiony rodzicom i wszystkim uczniom na spotkaniach (prezentacje multimedialne, zdjęcia) – zajęcia podsumowuje nauczycielka historii. Nasi wychowankowie byli zadowoleni z własnych dokonań i umiejętności zdobytych w trakcie realizacji poszczególnych zadań. Pozytywne były również opinie przedstawicieli kuratorium, rodziców i zaproszonych gości.
Anna Stanisławska / materiały szkolne
W ramach innowacji przeprowadzono szereg niestandardowych działań, m. in.:
- „O historii inaczej” – wycieczka do interaktywnego muzeum HistoryLand i Muzeum Archeologicznego w Krakowie (historia opowiedziana za pomocą klocków Lego, warsztatów multimedialnych i wystaw, w których zwiedzający brali udział, przekonując się na własnej skórze, jak wyglądało np. życie w średniowiecznym Krakowie);
- „Nauka przez zabawę” – historia Polski opowiedziana za pomocą legend i teatru (uczniowie brali udział w krótkich spektaklach teatralnych, wcielając się w role legendarnych lub prawdziwych bohaterów historii naszego kraju), uczestnicy innowacji tworzyli prezentacje na temat polskich odkrywców, Święta Niepodległości;
- Czym jest NPH? – nauki pomocnicze historii (uczniowie tworzyli pieczęcie, swoje herby i drzewa genealogiczne);
- „Czym jest mikrohistoria?” – historia naszego regionu (uczniowie zbierali relacje swoich bliskich na temat przeszłości Glisnego, odwiedzali miejsca pamięci w okolicy, korzystali z kroniki szkoły i innych dokumentów);
- „Tego nie ma w podręczniku” – historia życia codziennego (uczniowie tworzyli plakaty i prezentacje na temat mody, urody, zdrowia, kuchni).
Dorobek uczestników zajęć został zaprezentowany na gazetkach w szkole, na stronie internetowej szkoły, przedstawiony rodzicom i wszystkim uczniom na spotkaniach (prezentacje multimedialne, zdjęcia) – zajęcia podsumowuje nauczycielka historii. Nasi wychowankowie byli zadowoleni z własnych dokonań i umiejętności zdobytych w trakcie realizacji poszczególnych zadań. Pozytywne były również opinie przedstawicieli kuratorium, rodziców i zaproszonych gości.
Anna Stanisławska / materiały szkolne
-
Komentarze na Facebooku Już teraz komentuj na naszym Facebooku
-
Czekamy na Wasze listy Napisz do nas na adres kontakt@gorce24.pl
Zobacz także
Gminny konkurs na plakat teatralny
Czwartek, 25 kwietnia 2024 16:05Jak pozbyć się gruzu zgodnie z prawem?
Czwartek, 25 kwietnia 2024 15:34The Flash na Roztoki
Czwartek, 25 kwietnia 2024 14:45Sukcesy sportowe uczniów Zespołu Szkół im ks. prof. J. Tischnera (zdjęcia)
Czwartek, 25 kwietnia 2024 14:41Mszański ZSTI na krakowskich targach edukacyjnych (zdjęcia)
Czwartek, 25 kwietnia 2024 14:40
Zaproszenia
Zdjęcia
Rabka-Zdrój: Postępy prac na budowie bloku SIM przy ul. Kilińskiego
Czwartek, 25 kwietnia 2024
LXXXII Sesja Rady Miejskiej w Rabce-Zdroju
Środa, 24 kwietnia 2024
Rabka-Zdrój: Auto wjechało do Słonki
Środa, 17 kwietnia 2024
Ogłoszenia
Reklama