• Gorczański Portal Informacyjny
  • Piątek, 29 marca 2024
  • Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
Reklama
Wiadomości
Data: 4 października 2017, Środa / Ilość wyświetleń: 6846

Rusza budowa łącznicy kolejowej w Chabówce (zdjęcia)

PKP PLK wybrały firmę, która zajmie się budową łącznicy kolejowej w Chabówce i pracami kolejowymi na trasie z Chabówki do Zakopanego. Przetarg na tą inwestycję wygrała spółka ZUE, a koszt prac wyniesie 400 mln zł. Prace mają potrwać 42 miesiące.

W ramach zadania powstanie nowy, dodatkowy przystanek w Chabówce. Przebudowane będą perony na 12 stacjach i przystankach. Mieszkańcy i turyści, w tym osoby o ograniczonych możliwościach mobilnych, zyskają lepszą obsługę na stacjach: Raba Wyżna, Sieniawa, Lasek, Szaflary, Biały Dunajec, Nowy Targ, Poronin, Zakopane. Poprawią się też warunki na przystankach: Chabówka, Rokiciny Podhalańskie, Pyzówka, Szaflary Wieś. Przebudowa kładki dla pieszych w Nowym Targu zapewni wygodniejsze i bezpieczniejsze dojście do pociągów.

Prace obejmą m.in. kompleksową wymianę ponad 44 km torów. Przebudowanych będzie 107 obiektów inżynieryjnych, m.in. 18 mostów i 5 wiaduktów kolejowych (Chabówka, Klikuszowa, Bańska Niżna, Zakopane). Poziom bezpieczeństwa i sprawność w ruchu kolejowym zwiększy modernizacja urządzeń sterowania. Bezpieczniej będzie na przejazdach kolejowo – drogowych – prace obejmą 62 skrzyżowania, w tym dodatkowe urządzenia zabezpieczające będą na 23 przejazdach (m.in. w Chabówce, Rokicinach Podhalańskich, Rabie Wyżnej, Sieniawie, Lasku, Nowym Targu, Szaflarach, Zakopanem).

Oprac. (mr), źródło: PKP PLK
Reklama

Dziękujemy za dotychczasowe komentarze.
Zapraszamy do komentowania artykułów na naszym Facebooku

Komentarze

Przybyłowiec
06.10.2017 18:04
IP: 31.0.83.32

to do Rabki będzie dojeżdżało się furmanka Rabka to wiocha po przebudowie łącznicy zostanie mega wiocha

duud
06.10.2017 10:46
IP: 83.10.136.58

Tyle tylko ze budowa łącznicy w Chabówce to jest pewność że linia PP nie jest brana pod uwagę. I to że Pan Adamczyk wręcz groził przed wyborami wyciąganiem konsekwencji tym co nie chcą tej linii budować, to że pan Gowin gwarantował że będzie pilotował powstanie tej linii w nowym rządzie, to że pan senator Kogut zapewniał że środki się znajda w drodze jakiegoś montażu finansowego lub partnerstwa publiczno prywatnego to wszystko jedna ściema. Limanowszczyzna i sądeczczyzna to tradycyjnie obszar trzeciej kategorii, i tak zagłosuje na PIS więc nikt tu nie będzie inwestował. Nie będzie ani przebudowy DK28 ani DW968 ani podlezę piekiełko, ani obwodnic Mszany czy Limanowej. W sumie zostaje tylko ogrodzić i podpisać "skansen" Ale nikt nie będzie miał żadnych pretensji o wykluczenie o ile poziom propagandy utrzyma się na odpowiednim poziomie.

gorcyk
05.10.2017 15:56
IP: 83.26.31.167

Czyli stacje w Rabce-Zdrój i Chabówce przestają mieć rację bytu i zostaną zmarginalizowane a Rabka straci połączenia kolejowe. Oby tylko skansenu przy okazji nie zlikwidowali. Ciekawy też jestem ilu pasażerów zdecyduje się na 5-cio kilometrowy spacerek z planowanego przystanku do Rabki. A szkoda bo po modernizacji linii do Zakopanego ma dojeżdżać więcej pociągów dalekobieżnych.

Franek
05.10.2017 12:50
IP: 79.189.44.58

pstryczek - pstryknij się w główkę, myślisz że te koncepcje, pomysły i plany powstały w głowach "dobrej zmiany" Chwała im za to że kontynuują modernizację linii kolejowej na trasie Kraków - Zakopane. Ale takich inwestycji nie przygotowuje się do realizacji w 2 lata tylko trochę dłużej. W Suchej już przebudowa zakończona, w Płaszowie na ukończeniu a obecni tylko wydają pieniądze z UE na gotowe projekty. I tak powinno być bo po nich ktoś będzie realizował ich projekty jeżeli będą dobre.

stara baba co zeby jak pnioki mo
05.10.2017 00:01
IP: 91.231.23.152

@pstryczek Pstryknij się w czółko...

pstryczek
04.10.2017 17:43
IP: 80.53.222.58

Dobra zmiana! Byście nie głosowali na tych złodziei to już byśmy nią jeździli.

Zobacz także
Reklama