• Gorczański Portal Informacyjny
  • Czwartek, 18 kwietnia 2024
  • Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy, Gościsława
Reklama
Wiadomości
Data: 10 stycznia 2018, Środa / Ilość wyświetleń: 3321

Czy drążą tunel od strony Skomielnej Białej?

Pojawiają się pytania, czy budowa tunelu od strony Skomielnej Białej (południowy portal) rzeczywiście posuwa się do przodu, jak twierdzi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie, czy stoi w miejscu jak twierdzą świadkowie.

W październiku na budowie gościł minister infrastruktury Andrzej Adamczyk i ogłosił rozpoczęcie prac przy drążeniu tunelu od strony Skomielnej Białej. Jest styczeń, a ci, którzy oglądali inwestycję z bliska, mówią, że prace nie idą do przodu. Z powodu osuwającej się ziemi tunel nie jest drążony tak jak ma to miejsce od strony Naprawy. Tam prace posuwają się konsekwentnie do przodu.

W sprawie głos zabrała Iwona Mikrut-Purchla z GDDKiA w Krakowie. Zapewnia ona, że nie ma opóźnień w budowie tunelu i będzie on, tak jak zapowiadano, gotowy na koniec 2020 roku. - Nie jest prawdą, że na portalu południowym nie są prowadzone roboty. 3 stycznia przeprowadzona była kontrola przez pracowników GDDKiA Oddział Kraków. Wykonawca prowadził prace przy betonowaniu przypory tunelu prawego oraz w jego sąsiedztwie tj. na murze oporowym oraz skarpie - mówi w rozmowie z "Dziennikiem Polskim".

Zaawansowane są, jak mówi, roboty przygotowawcze tzn. wykopy, umocnienie skarp, mury oporowe. - Prace na przodku są na ogół w pierwszej fazie mało widoczne z zewnątrz, gdyż są to wiercenia wyprzedzające do 20 metrów w głąb górotworu, po obrysie sklepienia kaloty ( stropu ), roboty wzmacniające górotwór (gwoździowanie, palowanie o łącznej długości kilkuset metrów schowanych w gruncie ). Dodatkowo robotnicy wykonali też umocnienie skarp wykopów, palowania i wykonanie odwiertów próbnych - dodaje.

Przypomnijmy, iż budowę tunelu prowadzi firma Astaldi z Włoch. Inwestycja kosztuje 968 milionów złotych. W ramach inwestycji budowany jest odcinek tunelowy drogi klasy S z dwukomorowym tunelem o długości ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym.

(mr), źródło: "Dziennik Polski"/ Fot. Skomielna.info
Reklama

Dziękujemy za dotychczasowe komentarze.
Zapraszamy do komentowania artykułów na naszym Facebooku

Komentarze

Qx
12.01.2018 17:34
IP: 5.172.238.1

Stara baba,a Ty też tak z przyzwyczajenia chadzasz pofilować wieczorową porą ??????

stara baba co zeby jak pnioki mo
12.01.2018 12:04
IP: 188.146.170.77

Proponuje,żeby konfidenci podeszli bliżej budowy wieczorową porą,przekonali się na własne oczy czy coś się dzieje.Widać co poniektórym we krwi pozostało kapowanie...

Z
12.01.2018 08:38
IP: 46.171.108.29

A inne odcinki jakie opóźnienie? Oj będzie się działo panie ministrze

Zobacz także
Reklama