• Gorczański Portal Informacyjny
  • Piątek, 19 kwietnia 2024
  • Imieniny: Adolfa, Tymona, Pafnucego
Reklama
Wiadomości
Data: 17 stycznia 2018, Środa / Ilość wyświetleń: 5838

Zamieszanie ze śmieciami

RABKA-ZDRÓJ: Niektórych mieszkańców miasta i gminy zaskoczyła zmiana w harmonogramie oddawania śmieci. Przy posesjach pojawiły się worki ze śmieciami według starego systemu i nie zostały odebrane. Mieszkańcy skarżą się, że miasto za słabo rozpowszechniło informacje na temat wprowadzonych od 1 stycznia zmian w odbiorze odpadów. A tymczasem zmieniło się dużo.

Pierwszą ważną zmianą jest zmiana częstotliwości odbioru odpadów. W tym roku śmieci segregowane będą odbierane tylko raz w miesiącu (do tej pory zabierane były dwukrotnie). Druga ważna zmiana jest taka, że w miejsce dwóch pojemników wprowadzono kilka worków na różnego rodzaju odpady. Trzecia gówna zmiana polega na tym, że teraz trzeba segregować śmieci. Dotychczas odpady podzielone były na zmieszane i segregowane. Teraz są osobne worki na plastik i metal, osobne na szkło, papier i odpady biodegradowalne. Pozostał pojemnik na odpady zmieszane. Część mieszkańców, która wystawiła śmieci po staremu, musiała dziś wyjmować śmieci z pojemnika i segregować je na nowo.

W galerii poniżej jest dokładna rozpiska kiedy, gdzie i jakie śmieci będą w tym roku odbierane. Najczęściej śmieciarki będą zabierać śmieci niesegregowane (dwa razy w miesiącu), najrzadziej papier i tekturę, po które przyjadą raz na trzy miesiące.

W 2018 roku śmieci odbiera firma IB Odpady Sp. z o.o. z Nowego Targu. Worki na odpady jej pracownicy zostawiaj przy odbiorze śmieci.

(mr)
Reklama

Dziękujemy za dotychczasowe komentarze.
Zapraszamy do komentowania artykułów na naszym Facebooku

Komentarze

Oburzony mieszkaniec
22.01.2018 08:48
IP: 185.160.48.3

JEDNA WIELKA WTOPA! MIESZKAŃCY! ,NIE MOŻEMY TEJ SPRAWY TAK PO PROSTU ZOSTAWIĆ! ZA ROK BĘDZIE TYLKO JESZCZE GORZEJ JEŚLI POZWOLIMY NA TAKIE DZIAŁANIA. Raz na 3 miesiące odbiór odpadów papierowych?! KPINA! Raz miesiącu odbiór aluminium, plastiku itp. KPINA!

raff2008
20.01.2018 08:28
IP: 185.174.115.77

Dziwna sprawa ze co roku przetarg wygrywa inna firma. Ptaszki cwierkaja ze wygra ta, ktora ...[Fragment usunięty - naruszenie Regulaminu]...Jakosc uslug tragiczna. Zamiast sie rozwijac to sie cofamy. Park, bulwary, fontanny, turysci i ..... smieci. Trzeba zawiesc worki pod UM- szybko je beda zabierac. Skonczmy rzady naszej " lokalnej HGW" jesienia.

yetiii
19.01.2018 21:03
IP: 91.232.62.56

Ja nawołuje do otwartego protestu - to jest marnotrawstwo bo jak są żółte kosze to po co żółte worki !!!!!!!!!!!!!!!! jak można było ograniczyć wywoź śmieci !!!!!!!!!!!! po trzecie to rozumiem żę zakłady komunalne mogły raz przegrać przetarg ( ale jak 3 razy ????????? to się trzeba uczyć na własnych błędach - przeanalizować przez rok jak to oni robili za taką kasę - i robić tak samo a segregownia w zarytym ??? dobrze zarządzana to czyste pieniądze i tańsze opłaty za śmieci dla nas wszystkich !!!! jak możne to nie funkcjonować na 100% ?????

Ela
19.01.2018 20:15
IP: 159.205.206.230

@hanka dobrze, że zamieściłaś inf. o artykule na gorcach24.pl. Ja pozwolę sobie zacytować ostatni akapit: "Ostatecznie Urząd Miejski w Rabce-Zdroju zdecydował się ogłosić przetarg na odbiór odpadów z terenu miasta i gminy Rabka-Zdrój na jeden rok. Firma, która wygra przetarg, będzie miała obowiązek zaopatrzenia mieszkańców nie tylko w worki, ale i w aluminiowe stojaki do segregacji odpadów na worki. Po jej stronie leżeć będzie również przeprowadzenie akcji promującej selektywną zbiórkę odpadów w przedszkolach i szkołach. " Jeżeli śmieci są wywożone, to prawdopodobnie wszystkie warunki powinny być spełnione. Jednak prawdopodobnie tylko od mieszkańców będzie wymagać się spełniania określonych kryteriów. Dzisiaj (19.01) na stronie urzędu pojawiły się informacje jak należy segregować śmieci. Wymieniono tam, że odpady segregowane wkładamy do 3 różnych worków (szkło, papier, tworzywa sztuczne z metalami) do tego odpady zmieszane (worek czarny i/lub pojemnik) i odpady biodegradowalne (worek brązowy). Nie wolno wkładać odpadów do worków niepochodzących od firmy wywożącej śmieci "Odpady zgromadzone w workach niepochodzących od podmiotu z którym Gmina Rabka-Zdrój podpisała umowę na odbiór odpadów komunalnych lub bez naklejonych kodów kreskowych, nie będą odbierane." cyt rabka.pl. Dzisiaj panowie wywieźli oba pojemniki i zostawili worki, niestety tylko na wywóz szkła i biodegradowalnych. Worków do segregacji plastiku, papieru i odpadów zmieszanych nie dostarczono. W/w stojaków też nie. Natomiast jeżeli poczytamy zasady segregacji śmieci przedstawione na stronie rabka.pl, to dowiemy się, że do worka ze szkłem nie można wrzucić np. rozbitego lustra, talerzyka porcelanowego, szkła stołowego! Do worka żółtego (plastik/metal) nie można wrzucić opakowania po lekach, zepsutych zabawek. Czyli najbezpieczniej wrzucać wszystko do czarnego pojemnika i czarnego worka.Ale uwaga- trzeba poważnie się zastanowić nad wrzuceniem czegokolwiek do pojemnika zielonego - bo ten w instrukcji nie jest wymieniony. A odpowiedzialność będzie ponosić osoba wskazana kodem kreskowym. Zastanawiam się nad inteligencją osoby opracowującej w/w instrukcję. Także kody Szanowni Mieszkańcy możecie pobrać TYLKO "w przypadku wykorzystania pełnego zestawu kodów kreskowych" z naciskiem PEŁNEGO. Oczywiście kody udostępni urzędnik z UM Rabka i w ten sposób nastąpi pełna:) "identyfikacja ilości i rodzaju odpadów odbieranych od mieszkańców, a także czy odpady zostały oddane zgodnie z deklaracją o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi" Miłego czytania wkurzającej instrukcji! Mam żal do wszystkich tych radnych, którzy wyrazili zgodę na taki model segregacji. Absurdalne wytyczne ZNIECHĘCAJĄCE do SENSOWNEJ i PRZEMYŚLANEJ SEGREGACJI.

andrzej
19.01.2018 15:21
IP: 37.47.72.94

ale wpadka przed wyborami

Rabczanin
19.01.2018 10:47
IP: 180.94.85.11

Bo radni burmistrzowej to czas mają prezentować się do zdjęć na różnego rodzaju okazjach. Ludzie muszą się opamiętać i nie głosować na tych obecnych radnych bo oni nie mają pojęcia co robią. RABKA może być piękniejsza ale trzeba zadbać o mieszkańców. Burmistrzowa pięknie na zdjęciach wychodzi, zawsze inna fryzura, suknia, makijaż i jej publiczne wypowiedzi są super. Ale na spotkaniach osiedlowych to drugie oblicze pokazuje, szczególnie gdy dostanie trudne i niewygodne pytania. Wtedy się denerwuje, odgraza itp. Już chyba za długo na tym stołku.

rabcio
19.01.2018 09:57
IP: 83.27.229.232

Najlepiej byłoby zrobić zbiorowy PROTEST pod UM bo inaczej nic nie wskóramy. Napiszcie kiedy i przyjdziemy.

Kania
19.01.2018 09:54
IP: 83.27.229.232

Musimy się domagać dostarczenia stojaków na worki tak było w umowie!!

WOREK
19.01.2018 09:38
IP: 83.27.229.232

OD DZISIAJ PALE ŚMIECI !!! MAM DO SPALENIA TRZY ŻÓŁTE POJEMNIKI

hanka
19.01.2018 00:47
IP: 83.22.251.230

UCHWAŁA NR XXXVIII/295/17 RADY MIEJSKIEJ W RABCE-ZDROJU z dnia 29 listopada 2017 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rabka-Zdrój Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 i art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1875.) w związku z art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1289), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego Rada Miejska w Rabce-Zdroju uchwala, co następuje: § 1. Uchwala się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rabka-Zdrój w brzmieniu załącznika do niniejszej uchwały. § 2. Traci moc uchwała Nr XII/84/15 Rady Miejskiej w Rabce-Zdroju z dnia 16 września 2015 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rabka-Zdrój (Dz. Urz. Woj. Małop. z 2015 r., poz. 5481). § 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Rabki-Zdroju. § 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym, Województwa Małopolskiego z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2018 r. Przewodnicząca Rady Miejskiej w Rabce - Zdroju mgr Maria Górnicka - Orzeł DZIENNIK URZĘDOWY WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO Kraków, dnia 7 grudnia 2017 r. Poz. 8172 Załącznik do Uchwały Nr XXXVIII/295/17 Rady Miejskiej w Rabce-Zdroju z dnia 29 listopada 2017 r. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rabka-Zdrój Rozdział 1. Postanowienia ogólne § 1. Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku dotyczące: 1. Wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości obejmujących: 1) prowadzenie we wskazanym zakresie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwach domowych przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zużytych opon, a także odpadów zielonych, 2) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego, 3) mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi; 2. Rodzaju i minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, przy uwzględnieniu: 1) średniej ilości odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych bądź w innych źródłach, 2) liczby osób korzystających z tych urządzeń; 3. Częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego; 4. Innych wymagań wynikających z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami; 5. Obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku; 6. Wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach; 7. Wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania. Rozdział 2. Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości § 2. 1. Selektywna zbiórka odpadów musi odbywać się w następującym zakresie: 1) papier, 2) szkło, 3) metale, 4) tworzywa sztuczne oraz opakowania wielomateriałowe podlegające recyklingowi, 5) odpady ulegające biodegradacji ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego – 2 – Poz. 8172 6) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, 7) meble i inne odpady wielkogabarytowe, 8) zużyte opony, 9) przeterminowane leki, chemikalia, 10) zużyte baterie i akumulatory, 11) odpady budowlane i rozbiórkowe. 2. Odpady, o których mowa w ust. 1, należy odbierać z częstotliwością określoną w rozdziale 4. § 3. 1. Właściciele nieruchomości mają obowiązek uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służącej do użytku publicznego, 1) uprzątnięcie może być wykonywane mechanicznie lub ręcznie, 2) uprzątnięcie ma obejmować: a) chodnik na szerokości umożliwiającej swobodne poruszanie się, b) pozostały teren na szerokości minimalnej 1 m. 2. Właściciele nieruchomości mają obowiązek zapobiegać śliskości części nieruchomości służącej do użytku publicznego. 1) zapobieganie śliskości chodnika może być wykonywane jedynie poprzez zastosowanie środków określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach. (Dz. U. z 2005 r. Nr 230, poz. 1960), 2) środki użyte do zapobiegania śliskości właściciel nieruchomości winien usunąć niezwłocznie po ustaniu przyczyn jego zastosowania. 3. Obowiązki, określone w ust. 1, powinny być realizowane przez umieszczenie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń w miejscu niepowodującym zakłóceń w ruchu pieszych i pojazdów. Zakazane jest umieszczanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń w pobliżu drzew. 4. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do usuwania sopli lodowych i nawisów śniegu z dachów i gzymsów budynków niezwłocznie po ich pojawieniu się. 5. Właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątania oraz zapobiegania śliskości chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych. § 4. 1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się wyłącznie na własnej posesji przy użyciu środków ulegających biodegradacji. 2. Mycie pojazdów na własnej posesji może być wykonywane wyłącznie w części obejmującej nadwozie pojazdu. 3. Naprawa pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi może odbywać się wyłącznie w zakresie obejmującym drobne naprawy pod warunkiem: 1) niepowodowania uciążliwości dla właścicieli sąsiednich nieruchomości oraz negatywnego oddziaływania na środowisko, w tym emisji hałasu lub spalin, 2) gromadzenia powstających odpadów w urządzeniach do tego przeznaczonych, 3) zabezpieczenia przed przedostawaniem się płynów samochodowych do środowiska. Rozdział 3. Rodzaje i minimalna pojemność pojemników i worków przeznaczonych do zbierania odpadów Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego – 3 – Poz. 8172 komunalnych na terenie nieruchomości oraz warunki rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym § 5. 1. Do zbierania odpadów można stosować: a) kosze uliczne o pojemności od 30 l do 130 l, b) pojemniki o pojemności od 60 litrów do 1100 litrów wykonane z tworzywa sztucznego lub metalu dostosowane do mechanicznego ich opróżniania przez jednostkę wywozową, c) worki co najmniej 60-litrowe wykonane z folii o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów wykluczającej rozerwanie się worka, d) kontenery o pojemności od 5000 l do 10000 l, e) kompostowniki. 2. Worki, pojemniki metalowe i z tworzywa sztucznego, określone w ust. 1, przeznaczone do gromadzenia odpadów powinny być oznakowane w sposób jednoznacznie wskazujący na rodzaj odpadów zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji: - odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, zbiera się w pojemnikach lub workach koloru niebieskiego oznaczonych napisem "Papier", - odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, zbiera się w pojemnikach lub workach koloru zielonego oznaczone napisem "Szkło", - odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe, zbiera się w pojemnikach lub workach koloru żółtego oznaczonych napisem "Metale i tworzywa sztuczne", - odpady ulegające biodegradacji zbiera się w pojemnikach lub workach koloru brązowego oznaczonych napisem "Bio". 3. Odpady komunalne które nie są zbierane w sposób selektywny, należy gromadzić w pojemnikach lub kontenerach w kolorze CZARNYM oznaczonych napisem „Odpady niesegregowane”. 4. Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny z nieruchomości zamieszkałych należy gromadzić w następujący sposób: a) odpady ulegające biodegradacji w tym odpady zielone składane są do worków w kolorze brązowym; b) odpady opakowaniowe (szkło, plastik, papier i tektura, metale i tworzywa sztuczne) składane są do odrębnych worków: – metale i tworzywa sztuczne - worki w kolorze żółtym, – szkło bezbarwne i kolorowe - worki w kolorze zielonym, – papier i tektura - worki w kolorze niebieskim. 5. Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny z nieruchomości zamieszkałych wielorodzinnych należy gromadzić w workach umieszczonych w stojakach na worki do segregacji śmieci, dostarczonych przez firmę, z którą Gmina Rabka-Zdrój podpisała umowę. 6. Dopuszcza się zbieranie komunalnych odpadów zmieszanych w zabudowie jednorodzinnej do worków, w przypadku gdy ilość wytworzonych odpadów przekracza pojemność pojemnika przeznaczonego na ten rodzaj odpadów. 7. Właściciele nieruchomości zamieszkałych są zobowiązani do gromadzenia wytworzonych odpadów komunalnych segregowanych, w szczególnych przypadkach odpadów komunalnych niesegregowanych w workach, dostarczonych przez podmiot z którym Gmina Rabka-Zdrój podpisała umowę na odbiór odpadów komunalnych. Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego – 4 – Poz. 8172 8. Właściciele nieruchomości zamieszkałych są zobowiązani do naklejania na worki i pojemniki, w których gromadzone są odpady komunalne dostarczonych przez Urząd Miejski w Rabce-Zdroju kodów kreskowych. Etykiety z kodami kreskowymi należy naklejać w górnej części pojemnika. Etykiety z kodami kreskowymi należy naklejać w górnej części worka, po jego całkowitym wypełnieniu i po zawiązaniu. 9. Odpady zgromadzone w workach niepochodzących od podmiotu z którym Gmina Rabka-Zdrój podpisała umowę na odbiór odpadów komunalnych lub bez naklejonych kodów kreskowych, nie będą odbierane. 10. Dopuszcza się zbieranie komunalnych odpadów zielonych w zabudowie wielorodzinnej w kontenerach po uzgodnieniu z firmą wywozową. 11. Pojemniki przeznaczone do zbierania komunalnych odpadów zmieszanych powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb właściciela nieruchomości i powinny mieć pojemność odpowiadającą co najmniej: 1) 30 litrom na każdego mieszkańca nieruchomości, 2) 2 litrom na każdą osobę dla budynków użyteczności publicznej, 3) 30 litrom na każde 10 m2 powierzchni użytkowej lokalu handlowego; jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 litrów na lokal, 4) 10 litrom na jedno miejsce konsumpcyjne dla lokali gastronomicznych; jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 litrów, 5) 120 litrom dla ulicznych punktów konsumpcji, 6) 120 litrom na każdych 10 pracowników dla zakładów usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych, 7) 20 litrom na jedno łóżko szpitali, sanatoriów, domów opieki, hoteli, pensjonatów oraz innych nieruchomości o podobnej funkcji. § 6. 1. Pojemniki i worki na odpady komunalne powinny być ustawione w odległości co najmniej 10 m od okien i drzwi do budynków przeznaczonych na pobyt ludzi. 2. Miejsca ustawienia pojemników i worków powinny posiadać utwardzoną nawierzchnię. 3. Pojemniki i worki na odpady komunalne należy ustawiać w miejscach łatwo dostępnych zarówno dla ich użytkowników, jak i dla pracowników jednostki wywozowej i niepowodujących nadmiernych uciążliwości i utrudnień dla mieszkańców nieruchomości lub osób trzecich. § 7. 1. Pojemniki należy utrzymywać w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym poprzez: 1) wrzucanie do pojemników o określonych oznaczeniach wyłącznie odpadów do nich przeznaczonych, 2) poddawanie pojemników co najmniej dwa razy w roku czyszczeniu preparatami dezynfekcyjnymi, 3) mycie i dezynfekowanie pojemników na terenie własnej nieruchomości pod warunkiem, że mycie będzie odbywać się na utwardzonej powierzchni, a powstające ścieki odprowadzone będą do kanalizacji sanitarnej lub gromadzone w zbiorniku bezodpływowym na nieczystości ciekłe, 4) niedopuszczanie do uszkodzeń mechanicznych, 5) stosowanie pojemników w ilości i o pojemności proporcjonalnie do potrzeb i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym regulaminie, 6) opróżnianie opakowań przed wyrzuceniem do worków/pojemników na odpady selektywnie zebrane, 7) szczelne zamykanie worków z odpadami. 2. Do worków stosuje się odpowiednio zapisy ust. 1 pkt. 1, 4, 5. Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego – 5 – Poz. 8172 Rozdział 4.Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości § 8. 1. Częstotliwość pozbywania się komunalnych odpadów z nieruchomości winna być dostosowana do ilości powstających na niej odpadów; nie może jednak odbywać się rzadziej niż z częstotliwością opisaną w ust. 2. 2. Częstotliwość pozbywania się poszczególnych rodzajów odpadów z terenu nieruchomości: 1) odpady zmieszane, a) nieruchomości zamieszkałe w zabudowie jednorodzinnej (nie więcej niż 4 lokale mieszkalne) – co najmniej raz na dwa tygodnie, b) nieruchomości zamieszkałe w zabudowie wielorodzinnej (więcej niż 4 lokale mieszkalne) - co najmniej dwa razy w tygodniu, c) nieruchomości niezamieszkałe przez mieszkańców - co najmniej raz w tygodniu, 2) odpady segregowane: a) papier; - nieruchomości zamieszkałe - co najmniej raz na kwartał, - nieruchomości niezamieszkałe przez mieszkańców - co najmniej raz w miesiącu, b) szkło; - nieruchomości zamieszkałe w zabudowie jednorodzinnej (nie więcej niż 4 lokale mieszkalne) – co najmniej raz na miesiąc - nieruchomości zamieszkałe w zabudowie wielorodzinnej (więcej niż 4 lokale mieszkalne) - co najmniej dwa razy w miesiącu, - nieruchomości niezamieszkałe przez mieszkańców - co najmniej raz w miesiącu, c) tworzywa sztuczne, metal; - nieruchomości zamieszkałe w zabudowie jednorodzinnej (nie więcej niż 4 lokale mieszkalne) – co najmniej raz na miesiąc - nieruchomości zamieszkałe w zabudowie wielorodzinnej (więcej niż 4 lokale mieszkalne) - co najmniej dwa razy w miesiącu, - nieruchomości niezamieszkałe przez mieszkańców - co najmniej raz w miesiącu, d) odpady biodegradowalne; - nieruchomości zamieszkałe w zabudowie jednorodzinnej (nie więcej niż 4 lokale mieszkalne) – w okresie od 01.04. do 31.10. - co najmniej raz na dwa tygodnie, - nieruchomości zamieszkałe w zabudowie wielorodzinnej (więcej niż 4 lokale mieszkalne) - w okresie od 01.04. do 31.10. - co najmniej raz na tydzień, - nieruchomości zamieszkałe w okresie od 01.11. do 31.03. - co najmniej raz w miesiącu, - nieruchomości niezamieszkałe przez mieszkańców - co najmniej raz w tygodniu. 3) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, przeterminowane leki, chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, odpady budowlane i rozbiórkowe – w zależności od potrzeb. Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego – 6 – Poz. 8172 § 9. 1. Właściciele nieruchomości zamieszkałych zobowiązani są do pozbywania się z terenu nieruchomości komunalnych odpadów zmieszanych w sposób obejmujący gromadzenie odpadów w pojemnikach lub workach i przekazanie przedsiębiorcy, z którym Gmina zawarła umowę na odbieranie odpadów. 2. Właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do pozbywania się z terenu nieruchomości komunalnych odpadów zmieszanych w sposób obejmujący gromadzenie odpadów w pojemnikach lub workach i przekazanie przedsiębiorcy, wpisanym do rejestru działalności regulowanej . § 10. Właściciele nieruchomości zamieszkałych zobowiązani są do pozbywania się selektywnie zebranych odpadów i przekazywania ich przedsiębiorcy, z którym Gmina Rabka Zdrój zawarła umowę na odbieranie odpadów komunalnych, w następujący sposób: 1) gromadzenie i przekazanie odpadów ze szkła, tworzyw sztucznych, metali oraz opakowań wielomateriałowych, papieru i odpadów zielonych w workach oznaczonym zgodnie z § 5 regulaminu; 2) przekazywanie odpadów wielkogabarytowych do punku selektywnego zbierania odpadów; 3) gromadzenie odpadów z remontów w osobnych pojemnikach lub workach przeznaczonych do tego rodzaju odpadów i przekazanie do punku selektywnego zbierania odpadów; 4) przekazanie odpadów niebezpiecznych do punktu selektywnego zbierania odpadów lub rozmieszczonych na terenie miasta pojemników, w tym: a) przeterminowane leki - do pojemników ustawionych w aptekach, których adresy są dostępne na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Rabce-Zdroju, b) zużyte baterie - do pojemników ustawionych w sklepach ze sprzętem elektrycznym, urzędach, placówkach oświatowych, biurach zarządców nieruchomości mieszkaniowych, których adresy są dostępne na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Rabce-Zdroju, c) sprzęt elektroniczny i elektryczny - do punktu zbiórki, którego adres jest dostępny na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Rabce-Zdroju lub podmiotom zbierającym zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, d) pozostałe odpady niebezpieczne pochodzenia komunalnego, w szczególności opakowania po farbach, kleje, rozpuszczalniki, środki ochrony roślin, aerozole, środki czyszczące, wywabiacze plam, środki do konserwacji drewna oraz opakowania po tych substancjach, a także lampy fluorescencyjne i akumulatory - do punktu zbiórki, którego adres jest dostępny na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w RabceZdroju. § 11. Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne segregowane, zobowiązani są do pozbywania się odpadów na podstawie umowy zawartej z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej. § 12. 1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości co najmniej raz na kwartał, nie dopuszczając do przepełnienia się urządzeń do ich gromadzenia. 2. Opróżnianie zbiorników bezodpływowych odbywa się na podstawie zamówienia złożonego przez właściciela nieruchomości do podmiotu uprawnionego, z którym podpisał umowę. Zamówienie musi być zrealizowane w okresie 2 dni od złożenia zamówienia. Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego – 7 – Poz. 8172 Rozdział 5. Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych oraz rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów na terenach przeznaczonych do użytku publicznego i ich rozmieszczenie § 13. 1. Usuwanie błota śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z terenów przeznaczonych do użytku publicznego, w tym: 1) przystanków komunikacji, 2) nieruchomości, na których prowadzone są punkty gastronomiczne, 3) targowisk, następuje poprzez użycie sprzętu mechanicznego lub ręcznie w sposób gwarantujący bezpieczeństwo osób korzystających z tych terenów. 2. Odpady uprzątnięte przez właścicieli nieruchomości z chodników położonych wzdłuż nieruchomości usuwane są poprzez ich przekazanie do miejsc zagospodarowania. 3. Tereny przeznaczone do użytku publicznego wyposażone są w pojemniki o pojemnościach minimalnych: 1) 35 litrów – wzdłuż chodników na przystankach i targowiskach, 2) 50 litrów - przy punktach gastronomicznych. 4. Częstotliwość opróżniania pojemników, o których mowa w ust. 3, musi być dostosowana do potrzeb. W przypadku pojemników, o których mowa w ust. 3 pkt. 1- co najmniej trzy razy w tygodniu, i w przypadku pojemników, o których mowa w ust. 3 pkt. 2 – raz dziennie. Rozdział 6. Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami § 14. W celu ograniczania ilości wytwarzanych odpadów oraz ich objętości wytwórcy odpadów komunalnych powinni w miarę możliwości: 1) używać opakowania wielokrotnie, 2) ograniczać drukowanie dokumentów poprzez stosowanie elektronicznego obiegu dokumentów, 3) kompostować odpady zielone. Rozdział 7. Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku § 15. 1. Osoby utrzymujące psy i inne zwierzęta domowe są zobowiązane do zachowania środków zapewniających ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do publicznego użytku, w szczególności: 1) prowadzenia psa na smyczy z założonym kagańcem, 2) niewprowadzania zwierząt do obiektów użyteczności publicznej na tereny placów zabaw, piaskownic - zapis ten nie dotyczy osób niewidomych korzystających z pomocy psów przewodników, 3) natychmiastowego usuwania ekskrementów (odchodów) psów, kotów, koni i innych zwierząt z miejsc publicznych - zapis ten nie dotyczy osób niewidomych korzystających z pomocy psów przewodników, 4) posiadania toreb biodegradowalnych na ekskrementy (odchody) zwierząt z miejsc publicznych - zapis ten nie dotyczy osób niewidomych korzystających z psów przewodników, 5) niedopuszczania do przebywania psów poza ogrodzeniem nieruchomości, Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego – 8 – Poz. 8172 2. Nieruchomość, na której przebywają swobodnie zwierzęta domowe, powinna być ogrodzona i zabezpieczona w sposób uniemożliwiający samodzielne wydostanie się zwierząt poza jej obszar. 3. Utrzymujący gady, płazy, ptaki i owady w lokalach mieszkalnych lub użytkowych zobowiązani są zabezpieczyć je przed wydostaniem się z pomieszczenia. 4. Zwierzęta domowe powinny być utrzymywane w sposób niepowodujący uciążliwości dla osób zamieszkujących nieruchomości sąsiednie. 5. Gmina realizuje ochronę przed bezdomnymi zwierzętami lub pozostawionymi czasowo bez opieki poprzez interwencyjne ich wyłapywanie oraz zapewnianie opieki i schronienia wyłapanym zwierzętom. Psy bez opieki uznawane będą za bezpańskie i podlegać będą wyłapywaniu i umieszczaniu w schronisku dla bezdomnych zwierząt. Rozdział 8.Wymagania utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej § 16. 1. Zwierzęta gospodarskie powinny przebywać w pomieszczeniach zamkniętych lub na terenie nieruchomości ogrodzonej zabezpieczonej przed ich wydostaniem się. 2. Utrzymywanie zwierząt gospodarskich nie może powodować uciążliwości dla osób zamieszkujących nieruchomości sąsiednie. 3. Gromadzenie i usuwanie nieczystości wytworzonych przez zwierzęta gospodarskie powinno odbywać się zgodnie z przepisami i nie powodować zanieczyszczenia terenu nieruchomości oraz wód powierzchniowych i podziemnych. Rozdział 9. Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania § 17. 1. Obowiązkowej deratyzacji podlega cały obszar Gminy Rabka-Zdrój, 2. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do przeprowadzania deratyzacji dwa razy w roku w terminie od 15 kwietnia do 15 maja i od 15 października do 15 listopada oraz każdorazowo w przypadku wystąpienia populacji gryzoni na terenie nieruchomości. Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego – 9 – Poz. 8172

hanka
18.01.2018 22:03
IP: 83.22.251.230

"Firma, która wygra przetarg, będzie miała obowiązek zaopatrzenia mieszkańców nie tylko w worki, ale i w aluminiowe stojaki do segregacji odpadów na worki. Po jej stronie leżeć będzie również przeprowadzenie akcji promującej selektywną zbiórkę odpadów w przedszkolach i szkołach." 3 listopada 2017, gorce24.com art. "Kto odbierze śmieci od mieszkańców gminy Rabka-Zdrój w przyszłym roku?"

Ewa
18.01.2018 21:55
IP: 185.174.115.173

Konrad, skąd masz takie wiadomości? Na urzedowej stronie nic nie ma. Na wszelki wypadek lecę juz dziś wystawić żółty kubeł.

hanka
18.01.2018 21:38
IP: 83.22.251.230

Czyli, co? Kolorowe worki mamy sobie kupić sami, a UM zwróci pieniądze? Czy nie mając worków, mamy wystawiać reklamówki z nalepkami z kodem oznaczającym konkretne śmieci segregowane?

Jędruś
18.01.2018 21:16
IP: 83.10.27.253

Wypadałoby wrócić do normalności i odbierać wszystkie odpady 2 razy w miesiącu. I worki zastąpić normalnymi koszami. Jak się zrobi ciepło to tak będzie buchało z tych worków że aż strach. Na papier niech będą worki, ale na resztę śmieci worki to jakieś nieporozumienie. Tylko patrzeć jak się zaczną szczury mnożyć w Rabce. Do kosza nie wlezie, ale worek przegryzie. Chyba że Burmistrzowa zarządzi żebyśmy worki ze śmieciami np. w łazience w wannie trzymali, a Straż Miejska będzie to kontrolować. Jacy ludzie nami rządzą? Ma tam który chociaż trochę oleju w głowie?

Andrzej
18.01.2018 21:10
IP: 185.174.114.108

Wybralisćie to macie na co narzekacie -szkoda tylko tych co na nią nie głosowali.

hanka
18.01.2018 20:46
IP: 83.22.251.230

Nalepki przyszły z UM w grudniu. Worków do tej pory nie ma na Sądeckiej. Podobno wystawione śmieci stanowią obecnie własność gminy, więc chyba można je składować na chodniku, optymalnie w reklamówkach. Latem, będzie to cudne urozmaicenie krajobrazu uzdrowiska, a fetor... GENIALNY pomysł na reklamę Rabki.

Konrad Górski
18.01.2018 20:24
IP: 37.47.67.121

Wg pracowników firmy odbierającej odpady: Harmonogram został ułożony na podstawie Umowy z UM w Rabce. Częstotliwość odbioru śmieci nie wynika z ustawy a z umowy. "Uprzejmie informuje, że częstotliwość odbioru odpadów jest zgodna z uchwałą nr XXXVIII/296/17 Rady Miejskiej w Rabce Zdroju." UWAGA! W piątek 19.01.2018 r. mają jeździć po całej Rabce dwa samochody i odbierać odpady z żółtych pojemników, z których ich dotychczas nie zabrano. Jak będzie - zobaczymy?

Oburzony mieszkaniec
18.01.2018 19:54
IP: 91.232.63.24

Szanowni Panstwo! Czas zeby sie obudzic z letargu. Nawet nie chodzi o organ wladzy wykonowczej w gminie bo on tak dziala jak mu rada na to pozwoli.Czas przewietrzyc rade miasta! Dosc tych marionetek. Osob,ktore glosuja nad kazdym projektem uchwaly burmistrza. Jaka inicjatywa Ci ludzie sie wykazuja.Jaki maja kontakt z mieszkancami,kogo reprezentuja SIEBIE!? Dlaczego nie mozna zmusic Rabczanskie Zaklady Komunalne do restrukturyzacji.Przeciez miasto jest tam wiekszosciowym udzialowcem,tak zeby mogly odbierac smiecie na terenie wlasnej gminy! Przeciez to jest chore.zeby obca firma to robila! Do kiedy bedzie sie nam podnosic oplaty za smieci, ktore ida na rozwoj obcych firm! Dlaczego Rada nie ma zadnego pomyslu w tym zakresie...

Frajer
18.01.2018 18:16
IP: 94.254.148.89

A ja worków nie dostałem. Gość ze śmieciarki stwierdził, że się mu skończyły.

wiska
18.01.2018 17:39
IP: 93.159.186.227

A my glupki placimy i placzemy, a wywalic te smieci pod urzad i niech se urzedasy je zjedza.

Konio
18.01.2018 17:27
IP: 188.146.38.127

Informacje o podwyżce to umieli rozesłać,ale iformacji o zmianach już nie!Proponuje by te śmieci magazynować w sali obrad UM.

zenek co w plecach ma tlenek
18.01.2018 17:24
IP: 83.7.82.66

Skandal! Cofamy się do średniowiecza w temacie śmieci. Komu przeszkadzały pojemniki? Zamiast dołożyć kolejne kubły do segregacji, tandetne worki. Mam to trzymać w salonie? Smród w lecie w związku ze zmniejszeniem częstotliwości odbioru zabije wszelkie opory. Wszystko pewnie wyląduje w piecu. Brawo! Bis! Wybory idą, a worki na odpady czekają.

robuś
18.01.2018 17:10
IP: 37.248.160.234

Tak wyglądają babskie rzady na dodatek nieudolnych bab. Muzulmanie pokazaliby wam gdzie jest wasze miejsce.

swój
18.01.2018 16:13
IP: 185.174.114.108

W normalnej cywilizowanym mieście mieszkańcy maja kosze na śmieci a nie worki.tylko patrzeć jak wiatr i psy będą rozsypywały odpady po uzdrowisku. To w ramach podziękowania za głosy oddane przy wyborach???

bolek
18.01.2018 14:57
IP: 31.0.45.195

Ludzie nie oddawajcie pojemnikow firmie bo one są waszą własnością.

Stasek Patelka
18.01.2018 11:49
IP: 83.7.121.4

Wiem z oficjalnych źródeł, że zmianę częstotliwości odbioru śmieci uchwalili rabczańscy radni. A jeszcze nie dawno nie chcieli zmniejszać częstotliwości, tylko wprowadzili podwyżki cen za odbiór śmieci. Teraz mamy i to i to. Rzadsze odbieranie śmieci i podwyżki. Na dodatek trzymali to w tajemnicy do ostatniej chwili, żeby nie denerwować mieszkańców. Jeszcze worki, których nie ma. Ja przy ostatnim odbiorze dostałem jeden żółty worek na plastik i metale i to wszystko. Na dodatek ten worek jest tak lichy, że można w nim tylko pierze lub watę wystawiać. A jak będę chciał wyrzucić kawałek szyny kolejowej lub stare kowadło, to jak to włożę do tak lichego worka. A gdzie worek na szkło? Chyba muszę przestać kupować dżemy, musztardy itp, że o browarach nie wspomnę. Jak tak strasznie chcą, żeby segregować to mogli jeszcze dać po jednym koszu jak w cywilizowanym kraju, a nie worki wymyślać. A wracając do częstotliwości, to ja się nie przejmuję. Mam duży piec!

andrej
18.01.2018 11:32
IP: 83.238.174.151

Widać że nie mają mózgu ekologia reklamówki w sklepach się ogranicza a tutaj NAM WŁADZA WORKI PLASTYKOWE DAJE głupota wielka gdzie ta ekologia wszystko będą ludzie palić zamias lepiej to gorzej ej Przybyłowa myślałem że troszke masz więcej oleju w głowie

mieszkaniec RBK
18.01.2018 10:23
IP: 77.252.243.72

A co w takim razie robią Zakłady Komunalne przy ul. Kilińskiego ? Jaką oni tam pracę teraz wykonują dla mieszkańców Rabki-Zdroju ? Skąd będą mieć pieniądze na utrzymanie pracowników ? Pytanie do opozycji co w tej sprawie zrobili ?

ojciec
18.01.2018 10:03
IP: 91.231.23.99

Ja proponuję przywieźć śmieci przed urząd i wyp... Niech sobie z tym robią co chcą.

SPOKOOJNIE
18.01.2018 09:38
IP: 91.231.23.99

WYBORY JUŻ NA JESIENI !!! MOŻE ZDĄŻĄ DOSTARCZYĆ WORKI - TO SIĘ "TE ŚMIECI " - POSPRZĄTA !!!

smok(g)
18.01.2018 08:32
IP: 92.60.133.185

Autorze, to nie jest zamieszanie ze śmieciami, tylko totalny skandal i przykład indolencji włodarzy miasta. Chyba że chcą nam pokazać jak działa mafia neapolitańska ;)

andrzej
18.01.2018 07:55
IP: 37.47.108.147

Jak Burmistrzyca będzie wysyłać powiadomienia to tylko o podwyżkach. O tym nie zapomni.

Ekolog
18.01.2018 05:55
IP: 77.255.110.242

Chabówka worki otrzyma dopiero 23 stycznia, do tego czasu co mamy robić ze śmieciami?! Dlaczego nikt nie reaguje, gdzie jest sołtysowa się pytam, czemu nie alarmuje!!? To jest nowa polityka walki z paleniem śmieci w piecach?! Przecież to tylko ułatwia sprawę tym którzy na paleniu śmieci ogrzewają domy, a takich nie brakuje w Chabowce. Gdzie my te worki mamy trzymać cały miesiąc? A co będzie latem?! Kiedy to wszystko odda odpowiednie zapachy. Oczekuję konkretnej reakcji sołtyski , pani Renato do roboty!!!!

Zbulwersowana'
17.01.2018 22:13
IP: 83.12.171.13

prosze jeszcze o wybudowanie mi pomieszczenia na te worki ..bo nie moge ich wystawic przed posesję bo psy wszystko rozszarpią ...

MM
17.01.2018 21:55
IP: 46.134.0.41

nie ma jak zachęcanie mieszkańców do segregacji śmieci poprzez ich rzadsze odbieranie. To logiczne, że jak będę miał miejsce w koszu ze śmieciami zmieszanymi to dołożę tych segregowanych, żeby nie czekać miesiąc na odbiór. Szkoda, że inne gminy posiadające sortownie śmieci potrafią na segregacji zarabiać duże pieniądze, tylko u nas nic się nie opłaca, no cóż mieszkańcy dopłacą

SPOOKOOJNIE
17.01.2018 21:49
IP: 5.172.236.38

Kpina..... zafundowana przez naszych włodarzy, klepnięta przez radnych !!! Ktoś będzie magazynował śmieci przez 3 miesiące ??? To właśnie tak Rabka walczy o czyste powietrze ??? A może 1 raz wystarczy w roku odebrać śmieci ???!!! Jeżeli włodarze nie widzą zależności pomiędzy częstotliwością odbierania śmieci a czystym powietrzem - to już niedługo się przekonacie !!! A może tak składować te śmieci przez 3 m-ce pod urzędem ??? Jest to jakieś wyjście!!!

Ewa
17.01.2018 21:46
IP: 185.174.115.173

Informacja o harmonogramie wywozu śmieci pojawiła sie na stronie UM 1 stycznia wieczorem. Ktoś kto nie korzysta z internetu nie miał prawa wiedzieć kiedy odbędzie się najbliższy odbiór smieci. Niektóry mieszkańcy wystawili kosze 2 stycznia chyba tylko z przyzwyczajenia, że odbiór smieci odbywa sie co 2 tygodnie. Ci co nie wiedzieli o terminie wywozu pozostali z pełnymi kubłami plastików az do lutego. Worki na odpady segregowane dostarczono dopiero po 2 tygodniach, bez harmonogramów i nalepek kodowych o których była mowa w informacji na stronie urzędu. Po prostu bałagan.

Ela
17.01.2018 20:56
IP: 159.205.206.230

Informacji o zmianach w odbiorze śmieci nie było ŻĄŃĆ. Polityka informacyjna gminy leży i kwiczy. O zmianie częstotliwości można się było dowiedzieć analizując harmonogram. O zmianie warunków segregacji, o workach nigdzie nie było rzetelnej informacji. O firma odbierająca śmieci - śmieci odebrali, worków nie zostawili. Rezolucję do rządu burmistrz napisała, niestety o mieszkańców nie zadbała.

konkurencja
17.01.2018 20:42
IP: 176.100.197.10

Firma IB zawaliła na całego. W pierwszym tygodniu odebrali pojemnik zielony i żółty ale zapomnieli zostawić worki !!!!! co skutkowało tym, że ludzie nadal odkładali śmieci do pojemnika żółtego i w tym tygodniu według harmonogramu nie odbierają żółtych a ludzie wystawiali i się denerwowali a harmonogram był już na stronie miasta 28 grudnia sama widziałam . Powinni w tym miesiącu to uregulować i zabrać żółte pojemniki a mieszkańcy powinni zacząć segregować i nie narzekać AMEN !!! A co mamy zrobić z tym żółtym pojemnikiem ??

Mietek
17.01.2018 20:32
IP: 91.232.62.241

to jak z tymi workami bedzie ?? kiedy je rozdadza to teraz jak wystawie pojemniki i nie wezmą ?? a nie mam jeszcze worków ? trzeba je gdzies odebrac ??

rabczanka
17.01.2018 20:27
IP: 188.146.231.111

Dzisiaj odbierali śmieci i nie zabrali nam pojemników żółtych. Jak poprzednim razem zabierali śmieci to nie zostawili worków.!! Pytam się gdzie i w czym mieliśmy przetrzymywać śmieci - w kuchni, łazience czy .. ???? Jutro musimy wyciągać śmieci z pojemników i przerzucać jak na sortowni. Skandaliczne działania firmy.

Jadwiga
17.01.2018 19:46
IP: 37.47.88.111

Co? Mam wyjąć z żółtego pojemnika śmieci i segregowac do worków,które otrzymałam dziś tj. 17.01. (mieszkam na ul.Zakopianskiej) To żart? Takie info mieszkańcy powinni już mieć w grudniu. Pani w kasie UM rzekła,gdy płaciłam za odbiór smieci,że do końca stycznia będzie po staremu więc wystawiłam dwa pojemniki. Tymczasem zółty został...

raff2008
17.01.2018 19:40
IP: 185.174.115.77

Ciekawe, gdzie te worki? Odbierali ostatnio i nie zostawili ich.

Mieszkaniec
17.01.2018 18:32
IP: 185.174.114.108

Pozostałe ulice których brak w wykazie co mają robić ze śmieciami ?

takitam
17.01.2018 17:42
IP: 94.254.153.174

Dziękujemy za zaje...te zmiany. Dzięki takim działaniom lada moment znowu śmieci będą lądowały w przydrożnych rowach. Wprowadzajcie więcej zamieszania to z pewnością wygracie w wyborach.

Zobacz także
Reklama