Opóźnienie na budowie nowej zakopianki między Skomielną Białą, a Chabówką

Nie w tym roku, jak pierwotnie planowano, ale w maju 2019 roku zakończy się budowa jednego z trzech odcinków nowej drogi ekspresowej S7: Skomielna Biała - Rabka-Zdrój - Chabówka. Chodzi o odcinek, który połączy tunel w Naprawie z wiaduktem w Chabówce. Wykonawcy, włoskiej firmie Salini, przedłużono termin wykonania inwestycji.

- Został podpisany aneks z wykonawcą. Problemy spowodowane skomplikowanymi warunkami geologicznymi pojawiły się w obrębie estakady nad ciekiem bez nazwy, nad dk 7 ( Zakopianką) oraz drogami lokalnymi w Skomielnej Białej - informuje Iwona Mikrut z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie. - Estakada o długości 281 m będzie się wznosić nad powierzchnią terenu do wysokości 32 m. Składa się z dwóch równoległych mostów, na każdym będzie jezdnia o dwóch pasach. Według pierwotnego projektu podpory tej estakady miały być posadowione na palach o dużych średnicach. Wykonawca, firma Salini Impregilo wykonał uzupełniające badania geologiczne, geofizyczne i stwierdził, że jest tu wysoki stopień zaburzeń tektonicznych warstw skalnych. Miękkie i silnie spękane skały są na głębokości od 19 do 30 metrów poniżej poziomu gruntu. W okolicy skrajnej południowej podpory stwierdzono uskok tektoniczny. Skały przesunęły się względem siebie po linii uskoku o 8 metrów. Wiercenia wykazały też możliwość wystąpienia zjawisk osuwiskowych. W konsekwencji przeprojektowano estakadę, po konsultacjach z ekspertami, z Politechniki Krakowskiej - dodaje.

(mr)