• Gorczański Portal Informacyjny
  • Środa, 16 października 2024
  • Imieniny: Gawła, Florentyny, Grzegorza
Reklama
Wiadomości
Data: 27 października 2014, Poniedziałek / Ilość wyświetleń: 6297

Leszek Świder: Krytykują prawie wszyscy, ale niewiele osób decyduje się na start w wyborach

Jak są wybory, to w Rabce nie głosuje się "za kimś" tylko "przeciwko komuś". To jest dla mnie niepojęte. Krytykują prawie wszyscy, ale niewiele osób decyduje się na start w wyborach - pisze w liście do redakcji Gorce24.pl Leszek Świder z Rdzawki, członek Zarządu Powiatu Nowotarskiego i kandydat do Rady Powiatu Nowotarskiego w zbliżających się wyborach.

"Pojawią się nowi kandydaci na radnych i na burmistrza, każdy ma swój program. To wszystko będzie piękne, ale należałoby zapytać jak kandydaci na burmistrza zamierzają to zrealizować, skąd weźmie na to pieniądze? Miasto jest przecież zadłużone. Czy ich plan jest na jeden rok, kadencję czy na całą dekadę? Które zadania uważają za najważniejsze, które za pilne i mało istotne. Jako wyborcy mamy prawo do takiej informacji. Ta dyskusja powinna się zacząć teraz, a nie w ostatnim tygodniu wyborczym. Nie wiem czy właściciel tej strony ma tyle odwagi, by na tej stronie podyskutować rzeczowo o przyszłości Rabki przez samych mieszkańców (nie chodzi mi tylko o krytykę władzy), ale co dalej, na przyszłość, do przodu. Jaki pomysł na Rabkę mają właściciele pensjonatów, co, im najczęściej mówią goście czego, im brakuje, co trzeba zmienić i jak. Zapytać z jaką propozycją nowych rozwiązań wystąpili do Urzędu Miejskiego i kiedy to było ostatnio? Jaki wpływ na wydawanie pieniędzy mają właściciele pensjonatów z opłaty klimatycznej i jakie są to kwoty? Czy właściciele pensjonatów zechcieliby przeprowadzić taką ankietę oczekiwań wśród swoich gości, opracować ją i przedstawić władzom Miasta. Należałoby też zaproponować źródła finansowania. Jako mieszkańcy też chcielibyśmy wiedzieć co kandydaci mają do zaproponowania. Słyszymy przecież od gości tyle pozytywnych opinii o Parku Zdrojowym.

Dla Rabki alternatywą nie są tylko sklepy, lecz uzdrowisko, turystyka - liczne trasy turystyczne i przybywający tutaj kuracjusze. Należy odpowiedzieć co możemy zrobić dla mieszkańców, młodzieży. Czy strategia, która została przyjęta dla rozwoju gminy na lata 2014-2020 uwzględnia interesy Rabki jako uzdrowiska, jakie pomysły do tej strategii zgłosili przedsiębiorcy, uzdrowisko, czy miasto w swoich planach inwestycyjnych i w jakim zakresie uwzględniło rozwój uzdrowiska? Prezes Uzdrowiska Rabka jest dość mocno atakowany, że Uzdrowisko się nie rozwija. Jeżeli macie znajomych, którzy pracują w Uzdrowisku to zapytajcie, ile działań podejmują władze Uzdrowiska, by kuracjusze przyjechali właśnie do Rabki-Zdroju. Władze Uzdrowiska i pracownicy robią wszystko, by przetrwać i inwestować w bazę.

Na spotkaniu kiedyś wojewoda małopolski Jerzy Miller mówił " ... wszystko się zmienia, Polska się zmienia i nie zdziwcie się, jeżeli miejscowość, w której powstają baseny termalne staje się popularniejsza niż uzdrowisko, które ma ponad stuletnią tradycję". W okresie międzywojennym dr Kazimierz Kaden wiele razy spierał się z wójtem Franciszkiem Balą na temat przyszłości Rabki, wójt, inaczej widział tą przyszłość niż właściciel Uzdrowiska. Jednak, gdy wójt zorientował się, że na gościach można zarobić, to w ciągu paru lat postawił 5 budynków przy obecnej ul. Jana Pawła II i basen kąpielowy. Inwestorem dużym, by nie powiedzieć strategicznym dla Uzdrowiska musi być Miasto, które ma większe możliwości pozyskania środków zewnętrznych, dysponuje przy tym kompetentnym personelem urzędniczym. W drugiej kolejności Uzdrowisko, ale ono oprócz inwestycji, musi zadbać o swoich pracowników.

Następnie przedsiębiorcy - oni muszą widzieć, że dla władz Miasta - Rabka jako uzdrowisko, to jest priorytet ponad wszystko. Jeżeli takie działania dostrzegą przedsiębiorcy też zainwestują, oni wiedzą, że aby były zyski trzeba inwestować. Nie mieszkam w Rabce, ale pracuję tutaj całe swoje zawodowe życie i obserwuję to miasto. Moim celem nie jest atakowanie kogokolwiek, bo w przeciwnym wypadku problemy nadal pozostaną nierozwiązane.

Leszek Świder
Reklama

Dziękujemy za dotychczasowe komentarze.
Zapraszamy do komentowania artykułów na naszym Facebooku

Komentarze

Były radny
02.11.2014 14:01
IP: 83.29.249.143

Każdy pracę społeczną, czy radnego, ocenia przez to jak sam postępuje. Dlatego człowiek który nic nie zrobił społecznie, myśli, że tak robią wszyscy. Każdy uważa, że radnych można obrażać do woli, bo są to osoby publiczne. Robiłem różne rzeczy społecznie ale nie wytrzymałem gdy mnie bezkarnie obrażano. Pewnie bym "coś" jeszcze zrobił ale doszedłem do wniosku, że nie warto, tego i tak nikt nie doceni. Tutaj też widzę, że kilka osób się wyżywa i szaleje, zastanówcie się, bo zostaną kiedyś tylko ci którym nic nie będzie się chciało.

Rdzawianka
02.11.2014 07:29
IP: 91.231.23.10

DO wszystkich Rdzawka - jej mieszkańcy łącznie z Leszkiem na czele jest chyba jedyną miejscowością w której zawitała integracja. Ludzie spotykają się rozmawiają i w różnych dziedzinach bezinteresownie robią dobre rzeczy. Rdzawka na chwilę obecną dzięki super księżom, stowarzyszeniu, Pani Kindze która wprowadziła trochę świeżego powiewu do Rdzawki nie zapominając o Darku- jak go nie ma w straży to moje syn nie idzie na spotkanie bo mówi że nudno. My Rdzawka sobie poradzimy- ale podejdźmy do tych wyborów z przemyślanymi decyzjami - nie dajmy dalej manipulować sobą - czas na nowe rozwiązania żal tylko że Pan Leszek nie zdecydował się na Burmistrza - jest to jedyna osoba która faktycznie podeszła by do tego stanowiska z głową - której nie ma Pani Ewa

rdz
01.11.2014 16:11
IP: 77.255.226.167

Do Tak .Skoro radny powiatowy nic w kwestii związanych z Uzdrowiskiem i Miastem nie może zrobić według Ciebie to po co się na ten temat wypowiada? Ogólnie po co nam radni którzy nic nie mogą...poza braniem diety! Powiaty to największy pasożyt i wylęgarnia korupcji!! Korupcja w urzędach,szkołach i szpitalach! Wystarczy popatrzeć kto pracuje w szkołach kto jest dyrektorem i ile rodziny tam pracuje.

majka
01.11.2014 15:37
IP: 99.127.88.209

....do wyborca....czytaj ze zrozumieniemn.Nigdzie się nie doczytałam aby p.Świder chwalił się,że cokolwiek zrobił.Wręcz przeciwnie,dużo robi ale nie głosi o tym. Jednym się to nie podoba,bo cicho siedzi,drudzy mają za złe ,że się chwali.Co jest lepsze nie wiadomo.Prywatnie mówiąc,nigdy bym nie wzięła żadnego stanowiska bo nie warto pracować dla takiej wrednej społeczności i być przez nią opluwana.To moja prywatna opinia o tych co pisza nieprawdę i jątrzą. Do powiatu tylko pani Majerczyk z p.Świdrem .

Tak
31.10.2014 21:32
IP: 83.29.200.72

Do Rdz: co ty myślisz? Że to P. Leszka wina z tym właścicielem blachotrapezu? Weź nie opowiadaj bajek bo to radni do gminy zawalili. Powiat ma tylko w gminie chodniki i drogi, nic więcej... A jak tacy wszyscy są odważni, którzy jadą na Niego, to proszę bardzo się podpisać imieniem i nazwiskiem a nie jakimś pseudonimem.

oolo
30.10.2014 20:27
IP: 176.100.194.235

Do RabkaCiti. Szanowna Pani. Rozumiem, że "Orlik" jest budowany z pieniążków pochodzących z diety Pana radnego. Remiza była wyremontowana z pieniędzy Pana L.Ś. tak samo jak dofinansowanie do dróg i chodników. Cieszyć się tylko wypada, że wstrętna rabczańska władza tej kasy nie zagarnęła. Szanowna Pani. Więcej spacerków. Tlen czyni cuda.

Zosia Kowalska
30.10.2014 17:14
IP: 91.231.23.12

Popieram Jana Kowalskiego. Sam Pan krytykuje innych kandydatów na radnych za plecami.Slogany, że to niby" MY krytykujemy prawie wszystkich?" Co za MY ???

RabkaCity
30.10.2014 15:10
IP: 83.7.126.155

Założę się że połowa ludzi tutaj to są adwokaci Rapacza. Co wy macie do p. Leszka? W porządku gość jest, przeczytajcie jego ulotkę. Założę się że nie startuje w wyborach na burmistrza, bo każdy chyba wie jaki tam jest syf. ,,Dzieje się'' w Rdzawce bo coś faktycznie się tam dzieje bo nie robi tego sam tylko jest tam jeszcze pare innych osób które mu pomagają. A W RABCE CO??? Myślicie że tam sie nie da??? Da sie, tylko nie ma osób które by coś zrobiły bezinteresownie, bo każdy TYLKO i wyłącznie dla siebie! Poza tym człowieka by zjedli jakby mu się coś udało zrobić. Sam człowiek nic nie zrobi choćby chciał. Drobiazg to już w ogóle człowiek który tylko opowiada baśnie i chwali się tym co zrobili inni, Ci którzy go znają wiedzą o co chodzi... także Panie Rapacz! Serdecznie Panu dziękujemy czas na emeryturę, aha i to zdjęcie na plakacie chyba jest już nie aktualne... Także Panie Leszku! Jestem pełna podziwu dla Pana i życzę dużo sukcesów!

Głos
30.10.2014 14:08
IP: 145.237.2.216

Jestem Pan byłym uczniem i byłem świadkiem jak Pan krytykował pewnego kandydata na radnego. Teraz Pan pisze slogany wyborcze. Jestem zbulwersowany Pana postawą i przebiegłością. Miałem Pana za innego człowieka. " Krytykują prawie wszystkich " - Pan ma czyste sumienie /??????????????????/

rdz
30.10.2014 12:53
IP: 77.255.226.167

Obietnice wyborcze z cyklu : Nikt wam tyle nie da!!! ile ja mogę obiecać :) strzyc i golić :)

wyborca
30.10.2014 12:34
IP: 91.231.23.12

Bardzo mnie dziwi że tacy zasłużeni "niby" działacze przed wyborami tylko samymi osiągnięciami się chwalą tylko w rzeczywistości tego nie widać .Może warto ustąpić miejsca nowym osobom .

Rdz
30.10.2014 10:52
IP: 77.255.226.167

Hehe cóż za obłuda....właściciel Blachotrapezu inwestuje w baseny termalne w Białce Tatrzańskiej grube miliony...Gdzie pan był ? gdzie były władze miasta i powiatu aby zaproponować miejsca pod inwestycje dla niego i innych biznesmenów?

Mieszkaniec Rabki
30.10.2014 07:16
IP: 83.27.248.242

Panie Leszku, pan Rapacz chodzi po Rabce i o Panu i innych kandydatach opowiada bzdury.

vip
30.10.2014 01:05
IP: 99.127.88.209

....rabkafree.....aleś się wkopał,napewno będzie wiedział kim jesteś bo ma układy na portalu.

wiedzący
30.10.2014 01:00
IP: 99.127.88.209

....jano....I po co tak zazdrościsz? Nienawiść aż kipi z Twojej wypowiedzi.Najbardziej boli Cię,że ktoś dużo zarabia.Tym razem się zapędziłeś,bo pan Świder to co zarobi to prawie wszystko wydaje na różne nagrody i przedsięwzięcia ,sponsoruje różne imprezy.Dzisiaj trudno spotkać polityka aby się dzielił,wszyscy zgarniają do swojej kieszeni. A poza tym on nie rządzi Rabką tylko ktoś inny.

wyb
30.10.2014 00:18
IP: 99.127.88.209

....rabczanka....może nie wszystkim podoba się pan Rapacz ,ale ten pan przez tyle lat był potrzebny dla Rabki a dzisiaj się go obraża.Miejmy szacunek dla starszych .Słuchajmy co chcą dla nas zrobić jak chcą nasze głosy. Do powiatu to tylko pani Majerczyk i pan Świder,to osoby z charyzmą i chęcią aby coś się wreszcie ruszyło. Podoba mi się,że nie atakują swoich przeciwników,bo to się raczej dzisiaj nie zdarza bo wszyscy się nawzajem opluwają. Tych 2 kandydatów nikogo nie obraża.

bolek
29.10.2014 23:32
IP: 178.43.231.61

Pa ie Świder krytykuje pan wszystkich. Dlaczego pan nie wystartował na burmistrza ? Co strach pana odleciał? Najlepiej krytykować. Ja osobiście mam zastrzeżenia do tych pańskich wartości.

"Przykry" Marek
29.10.2014 21:50
IP: 83.10.243.183

Panie Świder od 8 lat jest Pan w Radzie Powiatu.Czy Pan dokonał czegoś szczególnego jako radny powiatowy ? Teraz zmienił Pan barwy partyjne i jak my wyborcy mamy Pany wierzyć ? Idzie Pan do powiatu , pracuje w kilku komisjach dla kasy , Rabka Pana mniej interesuje co widać słychać i czuć !!!

marek
29.10.2014 21:30
IP: 91.231.23.12

Panie Świder co pan konkretnie zrobił dla Rabki ?Konkrety.Bo od gadania jest bardzo dobra obecna włodarz przy takich samych dochodach miasta od kilku lat podniosłą sobie i swoim ziomkom prawie dwukrotnie uposażenie względem poprzednika św.pamięci Rapacza.Zadłużyła miasto 4 krotnie i jeszcze trochę a nie będzie można skorzystać z żadnych dotacji bo Rabka juz nie otrzyma żadnego kredytu na własny 50% udział. A to co wykonała złamanego grosza nie wniesie do kasy miasta.Mało tego koszt utrzymania tych pijarowskich inwestycji przepłąconych dwukrotnie szacowany jest na co najmniej 1.5 mln.zł.Może tu byłoby pole działąnia dla pana przerwać ten żałosny spektakl marnotrawienia kasy i zadłużania miasta A wie pan dlaczego rabczanie nie chcą kandydować bo po prostu boją się mafijnych układów w Rabce.

Dzolerros
29.10.2014 20:09
IP: 2.125.253.80

Drogi Panie. Pan takze kandyduje do rady, wiec dlaczego panie nie mowi o swoim programie, zadnych konkretow nie widze w Pana liscie. Jak rozumiem, jest to czesc panskiej kampanii by pokazac jak to Panu zalezy na dobru naszego miasta. Moze dobrze by bylo sie rozliczyc z obecnej kampani - co sie udalo a czego sie nie udalo... Dlaczego Pan nie pytal wlascicieli pensjonatow, mieszkancow - jako mieszkaniec gminy ale przede wszystkim jako nasz przedstawiciel w powiecie. W moim odczuciu potwierdza to tylko fakt, ze uznal Pan, ze najwyzszy czas naskrobac by o Panu 'mowili'. Ale z tego co widze to jak zwykle woli Pan rzucic jakies puste frazesy. Rece mi opadly gdy przeczytalem zdanie "Nie wiem czy właściciel tej strony ma tyle odwagi, by na tej stronie podyskutować rzeczowo" - czyzby wydawalo sie, ze podejmuje pan probe dyskusji na temat wladzy w Pjongjangu? Pozdrawiam i zachecam do zajecia sie swoim podworkiem. Jak to ktos wczesniej wspomnial, zamiast zajmowac sie tylko i wylacznie turystami i pieniedzmi ktore zostawiaja, prosze sie przejsc po swojej wsi, wczuc sie w ten rzeski zapach spuszczanego szamba czy palonej gumy. Pozdrawiam

obserwator
29.10.2014 19:38
IP: 188.33.127.29

Fundamentem do dalszego rozwoju jest utworzenie Powiatu Gorczańskiego + gm.Rabka+gm.Raba Wyżna + gm.Jordanów + gm.Mszana Dolna. Bez tego dalej będziemy pełzać. To najprostsza droga do pozyskania większych środków finansowych i przyciągnięcia prawdziwych inwestorów.

Jan Kowalski
29.10.2014 18:26
IP: 91.231.23.12

Panie Leszku Świder dobrze że kończy się pana kadencja w Powiecie Nowotarskim,bo ktoś od pana lepszy wygra.

rabkafree
29.10.2014 15:27
IP: 77.254.198.13

KARIEROWICZE I LIZUSY....RABKA MA SWOJE 15 MIN..KTÓRE MIJA..UZDROWISKO STARA SIĘ TRZYMACZ NA FALI....BRAK BASENU..WYCIĄGU..ATRAKCJI INNYCH NIŻ PARK..OBECNIE ZYCIE W RABCE ZAMIERA O 18...MŁODZIEŻ UCIEKA DO NOWEGO TARGU KRAKOWA ZAKOPANEGO..A U NAS OSTAŁA SIĘ JENO BOJÓWKA RADIA MARYJA..I Maryjny Urząd Kultury...((....

młódy
29.10.2014 11:35
IP: 31.174.146.198

Jeśli kandydaci z jednej listy wyborczej nie potrafią wspólnie się dogadać to jak będzie wyglądać ich praca w radzie powiatu. Może to już czas na nowych ludzi . Trzeba im dać szanse .Panie Antoni ,to może już czas na emeryturę .

odbiorca zniesmaczony
29.10.2014 11:34
IP: 176.100.198.233

No niestety pan radny senior nie prowadzi pozytywnej kampanii .....przykre ze obrabia d... ale to jego problem kto pod kim dolki kopie ten sam w nie wpada

rabczanka
29.10.2014 08:46
IP: 178.43.183.32

Panie Leszku, ma Pan całkowitą rację. Zawsze Pana podziwiałam, wcześniej jak mnie Pan uczyła a teraz jako już dorosła kobieta również jestem za wartościami jakie Pan nam przekazał i jakimi sam Pan żyje. Dziękujemy za takich ludzi oddanych drugiemu człowiekowi i oddanych sprawie. ps. na Pańskiej liście w wyborach do powiatu, na pierwszym miejscu jest kolega Rapacz Antek. Czy on Pana nienawidzi, że chodzi po mieszkańcach Rabki i opowiada nie stworzone rzeczy, że tylko ON, wszystko i wszędzie i nikt inny. Reszta to są nieuki polityczne i nic się im nie chce robić. Przecież to oszczerstwa do wielu innych, których znam i wiem, że wiele robią i wiele działają na rzecz miasta, gminy i okolicznych miejscowości. Nie wspomnę o działaniach lokalnych w wielu zespołach i ruchach i organizacjach pozarządowych. Życzę Panu powodzenia i wierzę, że Pan wygrywając w Antonim poprowadzi nasz region do lepszego jutra.

rab
29.10.2014 00:18
IP: 99.127.88.209

Panie Leszku trzeba startować na stanowisko burmistrza a nie do powiatu. Może by się coś zmieniło w mieście.Pan potrafi wiele zrobić i to bez rozgłosu. Jeżeli nie na tą kadencję to na następną - czekamy.

kr
28.10.2014 22:50
IP: 89.65.20.144

szkoda, że Pan Leszek nie zdecydował się kandydować na stanowisko burmistrza Rabki. z Nim u władzy by było o wiele lepiej.

...
28.10.2014 11:38
IP: 94.254.193.161

Grunt to szybko publikować komentarze do konstruktywnej dyskusji... nowe artykuły się pojawiają a komentarze w dalszym ciągu czekają na akceptację - może są niewygodne? Dodam tylko, że ciekawy jestem w jaki sposób Uzdrowisko Rabka rozlicza kwotę dzierżawy za teren pod park linowy (na tyłach Amfiteatru) bo chodzą słuchy, że w centrum Rabki można wydzierżawić piękny kawałek ziemi za 0zł...

rabkafree
28.10.2014 10:58
IP: 77.254.198.13

..kolejny przebierany góral...i jego bełkot...świder to się w Rabce inaczej kojarzy....widać malowany cep zaczął się reklamować..

radny
28.10.2014 08:51
IP: 178.37.120.10

"Władze Uzdrowiska i pracownicy robią wszystko, by przetrwać i inwestować w bazę" A odzwierciedleniem tych działań jest ilość gości w uzdrowisku. Te osoby o których pan pisze robią wszystko by same przetrwały a interes Rabki dla nich schodzi na trzeci, czwarty plan. Dobrze że poprzedni burmistrz wymyślił PARK ZDROJOWY bo co by chwalili kuracjusze gdyby tego nie było? Sklepy? Ciucholandy?

jano
28.10.2014 08:22
IP: 176.100.193.245

Panie Leszku wszystko byłoby ok.gdyby nie jedna rzecz a gdzie jesteśmy my mieszkańcy Rabki rzeką od pana wioski płynie nie rzeka tylko szambo z kominów dymi i to my musimy się tym dymem dusic cały rok a was pana czy pani burmistrz tylko kuracjusze czy oni tak naprawde sie nami przejmują wątpię sami o to musimy zadbac ale widzę od pewnego czasu że nie przy tych rządach.Bo są to rządy dbające tylko o własne interesy ,nie wspominając pana,bo wystarczy tylko zobaczyc oświadczenia majatkowe jest pan najlepiej zarabiającym radnym powiatowym a dlaczego?..ano dlatego że zasiada pan we wszystkich komisjach tylko czy w tym przypadku nie chodzi o pieniążki?...bo nie wierzę że można się spełnic we wszystkich komisjach.Pozdrawiam i życzę dbania o ludzi i mieszkańców niż o własne interesy

Jasiu
28.10.2014 06:59
IP: 62.178.8.212

"...przedsiębiorcy też zainwestują, oni wiedzą, że aby były zyski trzeba inwestować." -zgadzam sie z tym w 100%! Ktos madry kiedys powiedzial: znajdź kogoś, kto chce coś zrobić i pozwól mu to zrobić! Mysle ze w samej Rabce jest wiele osob z pomyslem i kapitalem chcacych tego, a "pozwól mu to zrobić" to juz bardzo specyficzny i ciezki temat w Rabce!

kitty
27.10.2014 23:33
IP: 91.231.23.152

Nie znam gościa ale mądrze i z sensem mówi!

milenka246
27.10.2014 22:54
IP: 89.65.20.144

Wielka szkoda, ze Pan Leszek nie zdecydował sie kandydować na burmistrza Rabki, z Nim u władzy by było o wiele lepiej!

rabczan
27.10.2014 22:17
IP: 178.43.121.150

Panie Świder gdzieś Pan był przez te 4 lata,lansujesz sie Pan jak każdy radny na dzien przed wyborami

wyborca
27.10.2014 21:40
IP: 91.231.23.12

Panie Świder byli i są chętni do zarządzania Rabką ,problem w tym że wybierane są niewłaściwe osoby .Widać że mało Pan się interesuje życiem naszego miasteczka.Nie trzeba przeprowadzać ankiet aby wiedzieć że brakuje w Rabce basenu z prawdziwego zdarzenia oraz basenów termalnych obiecywanych już od kilkunastu lat.

yeti1982
27.10.2014 21:06
IP: 46.76.102.226

ja na przykład proponuje mały wywiad na tej stronie z nowym kandydatem obecną panią burmistrz. ten sam zestaw pytań a może inne ciekawe odpowiedzi

Zobacz także

Park remontuje starą wozownię

Wtorek, 15 października 2024 18:44

Strażacy zapraszają mieszkańców na szkolenie

Wtorek, 15 października 2024 17:42

Krzyż na Maciejowej poświęcony

Wtorek, 15 października 2024 11:46

Delegacja z Mszany Dolnej w Warszawie

Wtorek, 15 października 2024 11:38

Wysokie zwycięstwo Wierchów (zdjęcia)

Poniedziałek, 14 października 2024 22:08
Reklama