• Gorczański Portal Informacyjny
Wiadomości
Data: 4 października 2016, Wtorek / Ilość wyświetleń: 1218

XVI Rajd Szkół Tischnerowskich

W dniach 29 - 30 września roku siedmioro uczniów Zespołu Placówek Oświatowych w Mszanie Górnej wraz z opiekunem - Leszkiem Kamińskim - uczestniczyło w XVI Rajdzie Rodziny Szkół Tischnerowskich. Ich organizatorem był Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Limanowej.

Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy około godziny 10.00 wyruszając z Zalesia zielonym szlakiem na szczyt Mogielicy – informują uczestnicy rajdu. Chwilę wytchnienia mieliśmy obok krzyża partyzanckiego, postawionego ku czci 1 batalionu 1 pułku Strzelców Podhalańskich Armii Krajowej. Po następnej godzinie zmagań dotarliśmy pod szczyt Mogielicy. Podziwialiśmy przepiękne widoki i zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie z pomysłodawcą przedsięwzięcia, Panem Kazimierzem Tischnerem. Odpoczęliśmy trochę, następnie ruszyliśmy w drogę powrotną. Nim się zorientowaliśmy, już czekaliśmy w Jurkowie na autobus, który miał zawieść nas na Gruszowiec, a z stamtąd udaliśmy się do Ośrodka Rekolekcyjnego na Śnieżnicy. Tam czekał na nas ciepły obiad. Następnie każda ze szkół przybyłych na rajd dokonała swojej prezentacji i przedstawiła wiersz lub piosenkę związaną z osobą ks. prof. Józefa Tischnera. Nikomu nie zabrakło sił na spotkanie z himalaistą oraz dyskotekę.

Następnego dnia, po śniadaniu i Mszy świętej, odbyło się podsumowanie XVI Rajdu w budynku „Ekonomika” w Limanowej. Każda z drużyn uczestnicząca w tym wydarzeniu otrzymała pamiątkowe zdjęcie oraz drobny upominek.

Aleksandra Potoniec / materiały szkolne
Zobacz także

Filip Latawiec już zdał maturę z matematyki

Poniedziałek, 29 kwietnia 2024 14:06

Teatr Lalek "Rabcio" przedstawił repertuar na maj

Poniedziałek, 29 kwietnia 2024 10:01

Teologia ciała - warsztaty dla młodzieży