• Gorczański Portal Informacyjny
  • Piątek, 26 kwietnia 2024
  • Imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marceliny
Reklama
Wiadomości
Data: 24 stycznia 2015, Sobota / Ilość wyświetleń: 8494

Sprzeciw dla budowy drogi uzdrowiskowej z Rabki-Zdroju do Poręby Wielkiej

LIST. - W imieniu swoim oraz mieszkańców Olszówki i Poręby Wielkiej bardzo prosimy o pomoc w zatrzymaniu tej bzdurnej i szkodliwej inwestycji - napisał w liście do redakcji jeden z naszych czytelników, mieszkaniec Olszówki. Sprawa dotyczy planów budowy tzw. drogi uzdrowiskowej z Rabki-Zdroju przez Olszówkę do Poręby Wielkiej.

Oto treść listu:

"Wraz z żoną, uciekając przed zgiełkiem miasta, wybudowaliśmy dom w Olszówce- małej, cichej wsi na północnym podnóżu Gorców, i od ponad 2 lat mieszkamy w nim ciesząc oko i ucho przyrodą tej pięknej okolicy. Licząc, że bezpośrednie sąsiedztwo otuliny Gorczańskiego Parku Narodowego jest wystarczającym gwarantem przed inwestycjami przemysłowymi i komunikacyjnymi puszczaliśmy mimo uszu kolejne informacje o planowanym połączeniu drogowym pomiędzy Rabką-Zdrój a Olszówką.

Około tygodnia temu od sąsiadów dotarła do nas niepokojąca informacja, że wielokrotnie anonsowana, i dotychczas nie realizowana inwestycja po nazwą " Droga uzdrowiskowa" jest na bardzo zaawansowanym stopniu realizacji, za kilka dni mają zostać wydane kluczowe dla realizacji projektu pozwolenia. Planowana droga ma połączyć Rabkę-Zdrój z Olszówką , następnie Olszówkę dwoma drogami- bezpośrednio i przez Jasionów z Porębą Wielką. W dalszym przebiegu droga ma połączyć Porębę Wielką z drogą wojewódzką nr 968. Planowana droga w większości przebiega niemal w granicy otuliny GPN a w części przez otulinę parku narodowego.

Na całym przebiegu droga przecina cenne przyrodniczo tereny, lecz chciałbym zwrócić uwagę na zagrożenia wynikająca z przebiegu mnie osobiście najbliższego, a więc odcinka od Rabki -Zdrój do Olszówki. Po pierwsze droga przetnie pasmo lasu leżące pomiędzy osiedlem Zarębki a Olszówką, który jest jedynym na północy parku korytarzem migracyjnym, przeciętym już drogą krajową nr 28, będącym szlakiem przemieszczania się zwierzyny pomiędzy GPN a pasmem Lubonia Wielkiego. Ten pas mieszanego lasu, wilgotnego, poprzecinanego spływającymi głębokimi parowami potokami i pełny niewielkich, podmokłych polanek śródleśnych z "całorocznymi kałużami" jest siedliskiem i terenem lęgowym Salamandry plamistej. Ponadto położone po obu stronach pasa leśnego, w sąsiedztwie obecnej, lokalnej drogi podmokłe, niezbyt intensywnie eksploatowane, częściowo leżące odłogiem łąki są terenem lęgowym Derkacza, którego populacja bardzo powoli powiększa się. Nie jestem z wykształcenia przyrodnikiem, lecz przekonany jestem o tym, że kilkukrotnie słyszałem w tej okolicy puchacza. Występują tu sarny, jelenie, odrodzona niedawno populacja zajęcy, lisy i wilki. Planowana , pełnowymiarowa droga o statusie drogi gminnej ( 6,2 m szerokości), z chodnikiem i oddzielną ścieżką rowerową i fosami zdewastuje te cenne przyrodniczo tereny a intensywny ruch kołowy, oraz zabiegi prowadzone w okresie zimowym, by utrzymać przejezdność biegnącej w trudnym górzystym terenie drogi dopełnią reszty. Spodziewam się znacznego natężenia ruchu drogowego- wystarczy spojrzeć na mapę, by zauważyć, że wszyscy kierowcy korzystający z nawigacji GPS zmierzający drogą nr 968 w kierunku Rabka -Zdrój, Bielsko-Biała, Chyżne , Nowy-Targ zostaną skierowani na "drogę uzdrowiskową". Ponadto już teraz kierowcy jadący z kierunku Mszana Dolna ( a więc również jadący z Krakowa) do Rabki-Zdrój są skierowywani do Olszówki a dalej obecnie nieistniejącą, a planowaną drogą Olszówka - Rabka-Zdrój.

Problem braku szacunku do przyrody terenów sąsiadujących z Gorczańskim Parkiem Narodowym jest tym bardzie palący, bowiem coraz więcej inwestycji jest realizowanych na tych terenach z jawnym naruszeniem prawa- co świadczy o stopniu korupcji we władzach lokalnych i bezsilności, nieskuteczności władz GPN. Przykładem niech będą powstające jak grzyby po deszczu całoroczne domki letniskowe na prywatnych polanach położonych w sercu GPN; realizacja bez stosownych pozwoleń i dalsze funkcjonowanie mimo decyzji o demontażu, wydanej przez nadzór budowlany, oświetlenia stoku narciarskiego leżącego w Koninkach, na terenie parku narodowego; duży ruch motocykli, quadów i samochodów "off road" na drogach parku narodowego.

Do realizacji tego projektu zastosowano " spec ustawę", choć w rzeczywistości droga ma połączyć podupadłe uzdrowisko w Rabce-Zdroju z nieistniejącymi basenami termalnymi, mającymi nota bene powstać na trenach zlokalizowanych w Porębie Wielkiej, a pozyskanych od GPN terenach. Droga biegnie równolegle do drogi krajowej nr 28 i drogi wojewódzkiej nr 968, czy nie można przypuszczać , że próbuje się poprowadzić obwodnicę Mszany Dolnej, i Rabki Zaryte ( w której mieszka obecna burmistrz Rabki zdrój) kosztem zniszczenia cennych przyrodniczo terenów i siedlisk chronionych gatunków. Czy nie ma już innych sposobów by, jak to ujął jeden z promotorów projektu, udostępnić szerszemu gronu turystów tych pięknych okolic? Czy droga o tych parametrach jest rzeczywiście niezbędna mieszkańcom, czy ma zapewnić dojazd do zlokalizowanych w jej sąsiedztwie zakładów i stymulować ich rozrost ( a przecież sama ich lokalizacja i powstanie w ewidentnie nieczystych okolicznościach są problematyczne)? Niestety na dzień dzisiejszy nie dysponujemy z mieszkańcami Olszówki bliższymi szczegółami planowanej inwestycji, bowiem wszystko przygotowywane jest w tajemnicy, bez informowania opinii publicznej o szczegółach, bez informowania społeczności lokalnej oraz właścicieli gruntów, przez które ma przebiegać droga.

W imieniu swoim oraz mieszkańców Olszówki i Poręby Wielkiej bardzo prosimy o pomoc w zatrzymaniu tej bzdurnej i szkodliwej inwestycji. Za każdą formę pomocy będziemy niezmiernie wdzięczni".

Imię i nazwisko do wiadomości Redakcji
Reklama

Dziękujemy za dotychczasowe komentarze.
Zapraszamy do komentowania artykułów na naszym Facebooku

Komentarze

Zwolennik drogi
14.09.2017 13:13
IP: 83.5.237.235

Tyle gadania a drogi jak nie bylo tak nie ma a przydala by sie Oj marnie ztym rozwojem infrastruktury tego regionu

Prosta Baba
05.06.2015 18:44
IP: 95.41.117.239

Witam wszystkich Od Kapliczki w Olszówce , wiedzie piękna malownicza asfaltowa droga prawie aż do Poręby Górnej. Cała droga wiedzie po przez prywatne działki, co nadal nie jest uregulowane prawnie. Droga może i wąska, może brak i poboczy, ale jakoś mieszkańcy Olszówki, Jasionowa i nie tylko; potrafią pięknie i kulturalnie się wymijać. Nie mam nic przeciwko by połączyć obie te miejscowości , tylko po co ma to być 'autostrada" ?....aż 10 metrów szerokości ?!!!!...Przy Narodowym Parku Gorczańskim !!!! .....

KaraJunior
30.01.2015 20:29
IP: 83.26.243.17

Kilka uwag :) - Jasiek czy to nie znany z umiłowania do kapeluszy mieszkaniec Olszówki który tak dumnie nosi się ze swoimi przekonaniami o konieczności wybudowania trasy Olszówka - Poręba Wielka ( oczywiście dla poprawienia bezpieczeństwa użytkowników :P - haha to było dobre ) ??? Czy aby napewno działa Pan dla dobra Olszówki czy właściwie tylko dla dobra swojego ,,kawołka'' tam na samej górze ??? pewnie dla własnej korzyści to nawet i cudzym łatwo dzielić co nie - wszak to takie proste?? Kolejna sprawa - odcinek Olszówka- Jasionów - Poręba Górna - ten odcinek drogi może i zaszkodzi środowisku - to na bank :( - ale z tych trzech zaproponowanych jest jedynym rozsądnym i zrozumiałym odcinkiem drogi - mieszkańcy Jasionowa dosyć mają biegania po górkach bo w przeciwieństwie do turystów mają to na codzień i chyba im się już to po prostu znudziło Zarzuty wobec osoby piszącej list że niby odcinek Olszówka - Zarębki- Rabka nie skróci zbytnio drogi jest równie mądry jak wypowiedzi co poniektórych tutaj zgromadzonych :) - ale wytłumaczę o co chodziło tym mniej roztropnym : od kościoła w Olszówce do centrum Rabki będzie tylko 3 km bliżej niż trasą Olszówka-Raba-Rabka - jeśli policzymy od samej Poręby to jasne że będzie większa różnica ale i bez w/w odcinka byłaby ogromna różnica dla Porębian ( nawet jakby mieli jeździć przez Rabę omijając Mszanę ) więc argument ,,pisarza '' jest jak najbardziej trafny. I teraz wisienka na torcie - ludzie szanujcie zdanie innych - zkoro twierdzicie że droga jest potzrbna to nie odbierajcie prawa innym do innego zdania - panie GoroL)() jeśli jest pan taki mądry i wskazuje autora listu to proszę się przedstawić z imienia i nazwiska - skoro redakcja zachowała autora listu dla siebie to chyba pasuje to uszanować ??? - Kto był na spotkaniach to dobrze wie kto jest za a kto przeciw i nie ma sensu się uzewnętrzniać w ten sposób w sieci . Życzę wszystkim więcej szacunku do innych a tzw zwolenniom życzę aby nigdy nie żałowali swojej decyzji ( pierwsza próba już przy wyznaczaniu granic pod pas drogowy - wtedy część z Was pozna różnicę co to pas drogowy a co to szerokość asfaltu - będzie zdziwienie ) . Pozdrawiam trzeźwo myślących........ i tych mniej też :)

To mówiłem Ja
29.01.2015 23:37
IP: 217.153.185.116

Do użytkownika "Rabczanin" A co stoi na przeszkodzie jechać teraz? Na ROWERZE to ta droga jest piękna cicha i spokojna właśnie teraz. Bez ruchu tranzytowego. Bez samochodów w nadmiernej ilości. Bez asfaltu w większości. Starym śladem. Potem to najwyżej się będzie łza w oku kręcić bo asfalt raz wylany tak łatwo nie zniknie.

jadzia
29.01.2015 17:38
IP: 176.100.195.17

drogi SQ9.. z listu łątwo jest wyczytać że list ten pisze mieszkaniec Olszówki.. 'pik' zapewne miał na myśli skrót z Olszówki do Rabki, a nie skrócenie całej trasy Rabka- Poreba. Lepiej dokładnie wczytaj się i przemyśl sprawę zanim zaczniesz udowadniać komuś błąd.. Między Bogiem a prawdą taki to właśnie będzie "skrót"

Rabczanin.
28.01.2015 23:03
IP: 77.254.132.121

Cieszę się, że pojadę do Poręby Wielkiej na ROWERZE tak malowniczym szlakiem.

slone
28.01.2015 21:59
IP: 80.187.115.31

..jaka droga turystyczna...ciekaw jestem czy w olszowce gdzie droga jest waska miejscami tak ze auta mijają sie zaraz kolo siebie(a nie wspominam juz zeby minac sie z wiekszym autem) planoją jej poszerzenie..pomysl na droge zwaną uzdrowiskową jest tak głupi jak jej autor.

GoroL)()
28.01.2015 21:17
IP: 46.205.88.53

Pan (Sz).kupił se dzialecke i myślol ze se będzie som mieszkol" i ze więcej nikt domku nie postawi!!! i teraz ludzi buntuje i władze mi oskarżo o korupcję ze tranzyt będzie przez Olszowka jak nie pasuje to w Bieszczadach dużo puchaczy???sarenek??? jeleni??? i brak cywilizaci tak ze jak nie pasuje to wypad!!!!!!!!

To mówiłem Ja
28.01.2015 15:54
IP: 84.10.162.46

Szanowny Felku, Jeżeli wzorem XIX wiecznych mieszczan uważasz że postęp cywilizacyjny wyraża się w ilości wytopionej stali oraz ilości wylanego asfaltu/betonu - to proponuje poszerzyć horyzonty. Choćby przez odpowiednią lekturę lub podróż - to najskuteczniejsze remedium na ciasnotę pod kopułą. Powtarzam że to co zostało z terenów zielonych jest naszym największym atutem! Kolejna asfaltowa droga? Dewastacje krajobrazu,wyparce ruchu pieszych i rowerzystów, wysokie koszty utrzymania i remontów drogi. Dramat - ale to ludzie ludziom ten los gotują.

rabkafree
28.01.2015 11:59
IP: 81.219.68.133

..idź do Olszówki..a co dziennie usłyszysz piły motorowe....z nie legalnego..uboju))......lasy znikają bo właściciele na dziko wycinają....droga i tak będzie))..nie wspomnę o dzikich odgłosach kłusownictwa...

rabkafree
28.01.2015 11:58
IP: 81.219.68.133

..idź do Olszówki..a co dziennie usłyszysz piły motorowe....z nie legalnego..uboju))......lasy znikają bo właściciele na dziko wycinają....droga i tak będzie))

Jasiek
28.01.2015 09:38
IP: 176.100.194.0

Szkoda że nie ma u nas prostego prawa, korzystasz z istniejącej infrastruktury, usprawnień, zdobyczy technologicznych a jesteś PRZECIW poprawie warunków dla innych współmieszkańców TO POWINIENEŚ PŁACIĆ kontrybucje ZA NIEUPRAWNIONE KORZYSTANIE Z cudzej WŁASNOŚCI. Wszak i teren i pomysły nie były bezpańskie

k@rol
27.01.2015 17:25
IP: 176.100.195.17

W pełni zgadzam się z autorem listu. Kompletny brak szacunku w stosunku do mieszkańców, wywłaszczanie, wycinanie lasów... Co będzie dalej z tym krajem...

felek
27.01.2015 17:11
IP: 94.42.5.5

Jasiek,ale Ty mądrze myślis !Moze byś tak na jakie władze w Gminie Niedźwiedź ? tak by sie nom przydalo...

felek
27.01.2015 17:01
IP: 94.42.5.5

Drodzy "zieloni",jeżeli chcecie chronic przyrodę,nie jeździjcie samochodami ,nie korzystajcie z wynalazkow cywilizacji,może gdzieś wyżej w górach jakaś pustelnia czy cóś? Jeżeli chodzi o wlasnośc,to podobno w Brukseli zadecydowali o działkach w Gminie Niedźwiedź pod Naturę 2000, mając gdzies naszą własnośc. Oczywiście za zgodą naszych miłościwie nam panujących ,więc nie mów mi rolnik na temat wlasnści ,bo i Tobie wezmą nie pytając.Myślę,że nikomu pod drogę nie wezmą w brew jego woli .

Znajomy
27.01.2015 11:26
IP: 37.128.20.38

Słuchajcie mówi że przyjdzie czas to będzie przedstawiała trzy opcje drogi przez olszówke Trzy wersje kupienia działek żeby można przekwalifikować na budowlane CIEKAWE I ZASTANAWIAJACE będe naprawde patrzył P na ręce

ciemniak
27.01.2015 09:55
IP: 212.160.85.193

Decyzja już zapadła w oparciu o "specustawę" przebieg drogi jest przesądzony, jest wstępny projekt, który uwzględnia tylko jeden wariant ( widziałem projekt na wczorajszym spotkaniu w Olszówce). Nie uwzględnia on również przebudowy ulicy Poniatowskiego. Projekt nie bierze pod uwagę potrzeb mieszkańców: żadnych działań mających na celu utrzymanie bezpieczeństwa w obszarze zabudowanym ( w tym parkingów przy obiektach użyteczności publicznej), pas drogowy styka się z istniejącymi zabudowaniami. Przed zaplanowaniem inwestycji nie przeprowadzono żadnych analiz odnośnie prognozowania natężenia ruchu, jednocześnie parametry drogi pozwalają na ruch samochodów ciężarowych o obciążeniu do 10 ton na oś. Nie ma się co czarować będzie to obwodnica Mszany Dolnej- choć próbowano przekonać mieszkańców, że będzie to droga rekreacyjna ( to chyba nowy rodzaj rekreacji- samochodowej), innym turysto mówimy nie- brak ścieżki rowerowej a ruch pieszy pod warunkiem że ktoś lubi spacery poboczem ruchliwej szosy). A to wszystko pod hasłem inwestycji strategicznej dla rozwoju turystyki w regionie. Oczywiście nikt ze starostwa nie pojawił się na spotkaniu, a pan z firmy projektowej ( walczący w końcu o realizację projektu z pobudek czysto ekonomicznych) był bardzo arogancki. Wniosek- siedźcie cicho władza wie lepiej, niesie ciemnym kaganek postępu i jeszcze z wdzięczności będziemy ich całować po rękach. Ustrój się zmienił, retoryka nie!

Busy dla narciarzy to jest to
27.01.2015 09:25
IP: 77.254.203.153

Trochę się boje, że wyjdzie z tą drogą jak z busami co miały dowozić ludzi na stoki narciarskie. Turyści ominęli Rabkę i pojechali do Białki, Bukowiny, Zakopanego, Spytkowic. Myślę, że wyjdzie tak samo w letnie turnusy tyle, że ludzie ominą Rabkę i pojadą do Poręby.

rabkafree
26.01.2015 22:29
IP: 178.37.103.74

...rolnik..wszystkie drogi przebiegają po czyjeś własności....tak to byśmy musieli latać..pomysł..rolniku..na sczeszcie dobro społeczne nad burakami))......

z Rabki chłopak))
26.01.2015 22:26
IP: 178.37.103.74

,ja słyszałem ze jakieś z olszówki ...[Fragment usunięty - naruszenie Regulaminu].... ...zaorał drogę..i trza na okolo...widać blisko słonego...bo barany ryczą podobne..i ci i ci..uja maja teraz)))......Maciejowa stoi..a sloniaki..beczą.....TA DROGA TO DOBRY POMYSŁ!!!!!!

ja
26.01.2015 21:55
IP: 91.231.23.12

Czy wzięto pod uwagę zatłoczoną Rabkę przez przejazdy tranzytowe do Poręby i dalej do Szczawy .Na pewno ruch samochodowy przez środek uzdrowiska będzie znacznie nasilony .

emeryt
26.01.2015 18:20
IP: 79.191.206.100

piszacy to ekolog wspomina cos o korupcji.nazywa sie to w jezyku prawniczym... za co jest przewidziana w kodeksie karnym kara.zastanow sie zanim cos napiszesz.

SQ9
26.01.2015 18:11
IP: 83.19.19.244

Do "pik" - ciekaw jestem je wyliczyłeś ten skrót, że niby tą nową drogą jest bliżej do Rabki tylko 3 km. Jadąc z Poręby do "Gazdy" w Rabce przez Mszanę wychodzi nie mniej ni więcej tylko 23 km. Natomiast ta sama trasa, ale przez Olszówkę i Zarębki to 9 km. Czy różnica daje wynik 3 km? Odpowiedź błędna - wynik wynosi ...14 km. Gratuluję wyliczeń.

Bzik
26.01.2015 17:40
IP: 178.37.89.250

Podobno największym zwolennikiem drogi uzdrowiskowej jest gość z Olszówki co ma kopiarkę. Prywatni inwestorzy poznali się na jego beznadziejnej robocie to jedyna szansa że znajdzie robotę jako podwykonawca przy tej drodze. Będzie mógł szeroko kopać i krzyczeć że specustawa mu na to pozwala. BZIK nie człowiek.

Stach
26.01.2015 17:36
IP: 80.55.193.207

Hehhhh no nie do wiary... Zróbcie z tego druga Dolinę Rospudy, przywiązujcie się do drzew i kładźcie pod walcami jak pojadą lać asfalt. Każdy może się domyślać, że nikomu o salamandry i puchacze nie chodzi, ani o ochronę środowiska, a o własny interes, jeśli by tak było to nikt nie kalałby tych "dziewiczych" terenów rozbudową osiedla, nikt nie jeździłby tam samochodami i nikt nie montowałby pieców na węgiel- przecież to wiąże się z podwyższona emisją CO2 i biedne zwierzęta mają coraz bardziej zanieczyszczone środowisko. Można nawoływać do MERYTORYCZNEJ dyskusji podając rzetelne fakty i rozsądne argumenty, ale nie mydląc ludziom w tak perfidny sposób oczu... Chciałabym zobaczyć listę osób z podpisami z imieniu których wypowiada się autor listu, proszę o podanie adresu pod którym można takową listę zobaczyć. Rozumiem, że budowa drogi dla wielu osób jest problematyczna i niewygodna, ale czy tak da się zatrzymać postęp? Takimi argumentami? Większość "faktów" zawartych w liście to bzdury, które służą tylko i wyłącznie zagraniu na emocjach i uczuciach ludzi.

przeciwnik drogi
26.01.2015 17:28
IP: 178.37.89.250

Powiedzmy sobie prawdę. Zwolennikami drogi są ci którzy mieszkają od niej daleko. Nie będzie ona im ani przeszkadzała, ani nie będzie im przejęty teren - ogrody, zabudowania place ( niejednokrotnie dorobek dziesiątek lat ). Tak to już bywa - najprościej dysponować cudzym terenem i budynkami, oraz krzyczeć że droga potrzebna !!! Oby i was kiedyś to spotkało że utracicie część swojego dorobku życia.

Orkan
26.01.2015 17:05
IP: 83.4.198.211

A kto skorzysta na tych basenach, bo na pewno nie miejscowi wraz z swoimi pensjonatami , czytajcie dobrze limanowa info to się dowiecie kto jest pomysłodawcą tej drogi, jaki to bystry i światowy człowiek zaplanował hoteli przy basenach, żaden prywatny pensjonat nie będzie w stanie konkurować z takimi hotelami . Ludzi zacznijcie myśleć racjonalnie .

To mówiłem Ja
26.01.2015 14:46
IP: 84.10.162.46

Zgadzam się że budowa drogi to katastrofa. Będziemy osaczeni już z każdej strony :-( Owszem, w obecnym układzie istnieje ślad starego szlaku komunikacyjnego - polna w większości droga która turystą wystarcza zupełnie. Rabka nie może być uzdrowiskiem tranzytowym! Co do bycia zapleczem noclegowym dla Poręby to jest to równie trafny pomysł co busy dowożące narciarzy do Białki. Rabczanie - nie mamy nic, miejmy chociaż czyste środowisko, za kilka lat będzie to najbardziej deficytowy towar!

KaraJunior
26.01.2015 13:48
IP: 31.172.178.194

Jeszcze jedno - zapytajcie się kogoś z Raby Niżnej czy cieszy się że ma tak ruchliwą drogę obok siebie :) - już to widzę jak zacznie przeklinać , no ale rozwinęli się - hoho jedna stacja paliw (...[Fragment usunięty - naruszenie Regulaminu]... ) i nic więcej nie powstało - takiego rozwoju oczekujecie ???

rolnik
26.01.2015 13:42
IP: 178.43.153.222

felek..czy pomyslales ze droga kturom ty chcesz miec ma praebiegac poczyjes wlasnosci

KaraJunior
26.01.2015 13:38
IP: 31.172.178.194

Rabka free - fajny masz argument w dyskusji :) - powiedział co wiedział - gratuluję ale odnosząc się do Twoich zarzutów uprzejmie informuję że słownik mój bogaty i nie trzeba się o niego martwić . Co do reszty - skoro nie jest istotne że ludzie pragnący ciszy mają decydować za Ciebie ( felek ) to dlaczego Ty masz decydować za nich ??? każdy kij ma dwa końce . Największymi zwolennikami są Ci którzy nie graniczą z drogą i nie będą oddawali swojego pod budowę tej ,,uzdrowiskowej'' drogi - taka ona uzdrowiskowa jak ,,rabka free'' mądry . Ludzi w Olszówce akurat nie chcą tej drogi bo jest im ona najnormalniej w świecie niepotrzebna !!!! Pewno że są tacy co sie cieszą - dlaczego ??? bo są święcie przekonani że dzięki temu przyjedzie jakiś bogacz i rzuci im parę groszy za działkę i tyle - tylko ciekawe czy będziecie się potem cieszyli jak przyjezdni będą Wam rządzić w Waszych domach - ja np spotkałem się już z sytuacjami że taki miastowy przyjechał na wieś bo cisza spokój a potem zabraniał rolnikowi obornik wywozić na pole bo mu śmierdzi - chcecie tak ??? to proszę bardzo ale uszanujcie zdanie tych co nie chcą tej drogi bo nie jesteście sami - a historie o rozwoju to można między bajki włożyć - jakby stworzyli jakieś tereny bo inwestycje ( tzw strefy ) to bym w to uwierzył ale prawda jest taka że grupka ludzi zarówno z wyższego jak i niższego szczebla administracji ma udziały w termach i próbuje zrobić inwestycję dla własnych korzyści . Dlaczego popiera to wójt Mszany Dolnej ??? bo dzięki temu liczy na to że odkorkuje troszkę swoje miasto i ot prawda cała . A teraz rabka free dawaj - do boju - rzuć parę obelg bo ktoś powiedział coś zgodnie z prawdą ale nie po Twojej myśli

pik
26.01.2015 13:38
IP: 91.231.23.104

współczuje mieszkańcom Olszówki,tranzyt przez wieś,spaliny,hałas, śmieci,niejednokrotnie droga tuż przy domu i zabrana część prywatnych działek,a korzyści? skrót do Rabki 3km

myślący
26.01.2015 12:54
IP: 83.29.120.231

Ino czekać jak za planami nowej drogi pójdą wnioski do gmin/y o zmiany w miejscowych planach zagospodarowania-rozumie się że droga "przez pola" podniesie i to ogromnie wartość tego, co przy niej. Właściciele tych zagonów i pól, często już nie obrabianych myślą i główkują-oni budują drogę, a my sprzedamy "mieszczuchom" atrakcyjne działki pod budowę. I tak z drogi i okolicy "uzdrowiskowej" wyjdzie wielki plac budowy. Nową drogę z asfaltem trafi sz....g zanim pierwsi kuracjusze przejadą nią do Poręby. Ale wtedy o jej stan będą się martwić ci co kupili działki i pobudowali wzdłuż niej domy/domki. dacze. Czy warto? A może lepiej "udrożnić" Mszanę? I nie zachęcać turystów by do leczniczych źródeł w Porębie jechali z Lubnia przez Olszówkę--wszyscy wiedzą że to dużo dalej

Jasiek
26.01.2015 12:23
IP: 176.100.194.0

No no no , a komu służy izolacja?

Mieszkaniec.
26.01.2015 12:13
IP: 77.254.208.164

Połączenie Rabki z Porębą - to bardzo dobry pomysł. Korzyść dla wszystkich - mieszkańców, turystów, narciarzy. Niezapomniane widoki. To droga turystyczna, uzdrowiskowa z założonym ograniczeniem prędkości.

Jasiek
26.01.2015 11:54
IP: 176.100.194.0

I po co to całe larum?...... Bo Nareszcie po wielu dziesiątkach lat, zaistniała korzystna sytuacja dla mieszkańców. Będzie budowana droga, wzdłuż szlaku komunikacyjnego który jest tak stary jak osadnictwo na tych terenach. A któż to ma ponieść niepowetowane straty?... przyroda?, mieszkańcy?, zwierzęta?, turyści?. Bardzo w to wątpię , to wszak kupujący działki oświeceni, elokwentni nie do końca znający prawa przyrody ale "zdeklarowani" jej miłośnicy, uciekający z miasta na solidnych terenowych samochodach a zwiedzających tę cudną przyrodę z perspektywy warczącego kładu, stracą najwięcej. Dlaczego? Powód jest prosty skończą się działki za bezcen. A to może być powodem frustracji nie spełnionych jeszcze "inwestorów" . Mieszkańcy tych terenów nie chcą żyć w izolacji spowodowanej spowodowanej skrzywionym EGO decydentów mienionej epoki. Wraz z tymi którzy są za rozwojem tych terenów czekam na finalizację tej drogi.

słonianka
26.01.2015 11:33
IP: 80.55.193.207

Mam za złe obecnej władzy że bardziej dbaja o tych z Poręby niz o Słonian...

mieszkaniec
26.01.2015 11:18
IP: 31.175.94.39

Otwarto właśnie lodowisko w Czarnym Dunajcu , niedługo będą tam termy w powstanie , których angażują się min przedsiębiorcy z Rabki. Białka ma liczne wyciągi i termy w , które również inwestują rabczanie.Ma Białka też szerze turystów ,którym zapewnia bazę noclegową i gastronomiczną. Za chwilę Poręba będzie miała termy. Mam pytanie : co ma Rabka aby zachęcić turystów do przyjazdu- NIC. Teraz dołoży się do budowy drogi , po to żeby pozbyć się tych nielicznych jacy są. Gratuluje władzy dobrego samopoczucia , róbcie tak dalej a i wam ubędzie jak właściciele pensjonatów , świecących pustkami restauracji zlikwidują swą działalność .

adam
26.01.2015 08:52
IP: 176.110.153.84

zgadzam się z autorem listu, dla tych co go tak "wyzywają" mam propozycje, wynieście się z tej dziury zabitej dechami na kilka lat do Krakowa albo innego wiekszego miasta to zrozumiecie przesłanie. Z chęcią wrócicie za kilka lat do tomu i docenicie to co macie. Robienie drogi w takim miejscu spowoduje nieodwracalną dewastacje środowiska. Na tej samej zasadzie mozna napisać, że jak wam nie odpowiada miejsce w którym mieszkacie to się wyprowadźcie do miasta i po sprawie.

a@m
26.01.2015 00:30
IP: 83.7.211.47

Poręba to ponoć wieś agroturystyczna i ekologiczna a teraz przez sam środek jednego z osiedli zrobią drogę, a co z osobami przez których podwórka ma ona przebiegać? Dlaczego wcześniej nie było mówione, że będzie to droga 6-cio metrowa z chodnikiem? To jest właśnie polityka naszych rządzących! Załatwiać własne potrzeby kosztem innych, niewinnych. Niech robią nowe inwestycje bo są potrzebne tylko z głową i mając na uwadze pzedewszystkim tych którzy są w ich najbliższym otoczeniu. Aha i jeszcze do wszystkich tych , którzy tak pragną tej drogi, może poproście żeby Wam pzelotówkę pod waszymi domami wybudowali, to wtedy zrozumiecie obawy innych!

rabka free
25.01.2015 21:56
IP: 178.37.103.74

..kara junior..ciesz się ze wasze pokolenie wymyślił słowo ..hejtowac......bo by ci się słownik skończył już dawno..

stefan ciupaga
25.01.2015 21:42
IP: 83.27.227.180

Dla dwóch ceprów region ma się nie rozwijać bo szukają spokoju - niech sobie żaluzje w oknach założą to będą mieli spokój. Przy tej inwestycji drogę by na Słone zrobili bo za niedługo to lepiej będzie jechać korytem rzeki. Pozdro.

felek
25.01.2015 21:02
IP: 94.42.5.5

Jestem mieszkańcem Poręby i chcę miec drogę do Rabki !!! Dlaczego ktoś pragnący ciszy za mnie decyduje? /

wenrner ekolog
25.01.2015 20:01
IP: 86.80.33.106

wg tej logiki ,to nie powinno byc wogole drog przez lasy i polany i powinnismy jezdzic furmankami drabiniastymi

ORKAN
25.01.2015 19:10
IP: 83.7.208.113

droga została zaprojektowana nie uzgadniając tego z nikim . Basenów w Porębie nie widać ,najpierw niech wybudują , dojazd jest od strony Mszany Dolnej dobry lepszego nie trzeba a od strony Słowacji nikt nie pojedzie mają tam swoje baseny , Mszana Dolna swoje obwodnice niech tworzy po swoich terenach A nie próbuje obejść pobliskim gminami . SMOG w Krakowie ,Zakopanem, Nowym Sącz,Limanowej a co tam niech przyjadą do Poręby pooddychać spalinami może im sie rozjaśni w mózgownicach

rabczanka
25.01.2015 17:52
IP: 91.231.23.12

Po 9 latach burmistrzowania wreszcie będzie okno na świat hi,hi

zagórzanka
25.01.2015 17:38
IP: 176.100.195.17

Wytniemy drzewa,poszerzymy i wyasfaltujemy wszystkie piesze i rowerowe szlaki górskie,dojedziemy wszędzie samochodem i umrzemy w wieku 50lat na powikłania otyłości mając w nosie przyrodę i ochronę środowiska.Stop drodze uzdrowiskowej!!

Olszowianka
25.01.2015 16:57
IP: 83.27.230.75

A ja się z Autorem zgadzam. Bo tu nie chodzi o małą wąską dróżkę tylko o drogę przelotową. Most na potoku w Olszówce ma być szerokości 9m więc chyba będzie szerszy niż dłuższy... I jak by komuś z was przed domem taką drogę chcieli zrobić i połowę ogrodu zabrać to też byście protestowali.

przeciwnik obwodnicy Mszany Dolnej
25.01.2015 16:25
IP: 77.254.147.3

A oto cała prawda o tej drodze. Wycinek z artykułu: http://www.powiat.limanowa.pl/pl/1631/20735/budowa-drogi-uzdrowiskowej-.html ....głos w sprawie zabrał Starosta Limanowski Jan Puchała: ..W ramach poprawy dostępności komunikacyjnej regionu, zaplanowano także budowę nowej drogi regionalnej, łączącej Rabkę-Zdrój z Porębą Wielką. Planowany odcinek będzie najkrótszym połączeniem drogowym pomiędzy tymi miejscowościami, a tym samym bezpośrednim połączeniem z bardzo ruchliwą „Zakopianką”, co w dużym stopniu ułatwi turystom przyjazd do Poręby Wielkiej. W szerszej perspektywie nowa droga będzie także strategiczną częścią, łączącą miejscowości uzdrowiskowe powiatów: nowotarskiego, limanowskiego, nowosądeckiego i gorlickiego. Lepsze połączenia drogowe pomiędzy: Rabką-Zdrój, Porębą Wielką, Szczawnicą, Muszyną, Krynicą-Zdrój, czy Wysową Zdrój - przyczyni się do rozwoju lecznictwa, wypoczynku a przede wszystkim turystyki. Sama trasa stanie się także dobrą okazją do zaprezentowania naturalnych, przepięknych krajobrazów, gdyż przebiegać będzie przez malowniczo położone regiony” ...

KJ
25.01.2015 14:19
IP: 83.26.109.49

do ,,ja'' : nie pasuje to się przenieś ???? to może Ty się przenieś bliżej drogi jak CI nie pasuje taki ukłąd jak jest teraz ??? Najlepiej upraszczać w ten sposób - zastanówcie się ludzie do czego to doprowadzi ?? żadnych wymiernych korzyści dla mieszkańców Olszówki bo tylko samochód przejedzie - zabije jakąs kurkę , kota , psa i kierowca na koniec wyrzuci papierek z cukierka albo z loda i pojedzie dalej

Użytkownik Drogi
25.01.2015 13:32
IP: 91.231.23.12

Najlepiej wszyscy zamieszkajmy w ciemnogrodzie ze zwierzakami. A Rabke i Olszówke zabijmy dechami.

papilot franek
25.01.2015 12:53
IP: 46.115.5.72

Tak Olszowka cicha a Tir za Tirem idzie z drzewem a zpowrotem z paletami przemysl na calego i to sie ceni jest przemysl jest praca pozdro dla paleciarzy Hej

KaraJunior
25.01.2015 12:38
IP: 83.29.200.108

,,HEHE '' . Nie wszyscy w Olszówce to kłusownicy tak sam jak nie wszyscy w Rabce używają mózgu zgodnie z jego przeznaczeniem - jeśli miałoby być to napisane pod ciemną publiczkęto powienieneś sięcieszyć że ktoś coś specjalnie dla Ciebie napisał więc podziękuj grzecznie a nie hejtuj

ciekawy
25.01.2015 12:24
IP: 37.248.254.195

Droda to okno na swiat.Moze chcecie wrocic do czsow waszych prababc i chodzic do Rabki na nogach z poreby Olszowki.

ja
25.01.2015 12:20
IP: 178.43.191.73

Nie pasuje ? Przenieś sie gdzie indziej !!

Rabczanin
25.01.2015 11:52
IP: 176.100.196.9

No! W Rabce nic nie ma to najlepiej przyłączyć się do Poręby(w takiej wsi da się coś zrobić).Co tam przyroda !ptaki , zwierzęta,kogo to dziś obchodzi.Wczasowicze też pewnie z Rabki autostradą zarąbkowską do Poręby uciekną.I wten sposób w Rabce kto zostanie?

KurdeFeleHadziaj
25.01.2015 11:30
IP: 83.22.255.84

hahah Krakuską bije po głowie... i pewnie przez nich nie powstanie droga

kano
25.01.2015 10:54
IP: 31.61.138.248

Ale ja jako mieszkaniec Poręby Wielkiej się pod tym nie podpisuje! Z niecierpliwością czekam na tę drogę i budowę uzdrowiska (jedno z drugim idzie w parze). Liczę na miejsca pracy. Przypomnę ze powiat limanowski jest na drugim miejscu pod względem bezrobocia. Niestety same ładne krajobrazy nie dadzą pracy,zysków co za tym idzie jeszcze większej regresji regionu. Tak naprawdę to na podstawie rozmow z mieszkancami Poręby większość z niecierpliwością wyczekuje tych inwestycji. Redakcjo - proszę porozmawiać z mieszkancami Poręby.

SQ9
25.01.2015 09:43
IP: 83.19.19.244

Totalna wydumana bzdura, deagogia i ....brak elementarnej wiedzy przyrodniczo - ekologicznej!! Po pierwsze przez tak czule i rzewnie opisany las droga już prowadzi i to asfaltowa (odcinek od kościoła w Olszówce do Zarębek. Salamandra???? Jest wszędzie, a poza tym jej miejsca rozrodu znajdują się w miejscach przepływu cieków wodnych. Sarny,lisy, zające, jelenie? Łażą wszędzie. Chodź w przypadku jeleni, to akurat ten rejon jakoś omijają od wieków - za niskie położenie. To samo wilki - siedzą i wałęsają się fakt, ale ...po Gorczańskim P.N. Derkacz? Fakt w Krakowie na rynku go nie spotkałem (tak samo jak już wymienionych uprzednio gatunków)- ale w tym rejonie jest na każdej łące i nic go nie rusza. Puchacza w tym rejonie nie ma - to nie ten typ lasu. Korytarz ekologiczny w tym miejscu...? Niestety (dla twórcy tej odezwy), ale w tym rejonie go nie stwierdzono - mam na myśli wyniki przeprowadzonych badań i analiz monitoringu przyrodniczego przy sporządzaniu planu ochrony GPN. Więc jaki płynie wniosek z tego liściku vel odezwy? Prosty - nie podoba mi się pomysł rozbudowy istniejącej już drogi (gruntowej i asfaltowej) to "wciskam kit" ludziom. Wiem, wiem - tonący i brzytwy się złapie. Tylko należy to robić z merytorycznym sensem. Aby było czytelniej - mnie pomysł rozbudowy tej drogi bardzo, ale to bardzo się podoba i ....będę zbierał podpisy za poparciem rozbudowy tego połączenia drogowego.

pietrek
25.01.2015 09:43
IP: 178.43.197.109

Ale o co chodzi piszacemu list ? Droga uzdrowiskowa to nie zakopianka. Podejrzewam ze to bedzie waska droga dla osobowek do 3,5 tony z droga dla rowerow wzdluz niej na calej dlugosci od poreby do rabki.taka droge to hej

smaug
25.01.2015 09:20
IP: 176.100.196.84

droga, przetargi, zwyczajowe 10% od przetargu będzie pasionka dla polityczków

urzędnik
25.01.2015 09:17
IP: 77.254.139.201

Jeśli się nic nie zmieni to z tego PODUPADŁEGO UZDROWISKA nic nie zostanie, oprócz towarzystwa wzajemnej adoracji. Rabka, zapleczem noclegowym dla Poręby? Ludzie opamiętajcie się.

Paweł
24.01.2015 22:18
IP: 79.191.118.19

Niezła ściema. O przyrodę chodzi? Przykrywka! Droga ma iść koło domu "pisarza" i tu mu współczuję. Ale trzeba to po prostu napisać, a nie ściemniać z salamandrami, puchaczami i zającami. No, chyba że to nazwiska... A może powalczyć o bezpieczne przejścia dla tych zwierząt (nad lub pod drogą), skoro to o nie chodzi, Panie przyrodniku...

rabka free
24.01.2015 21:21
IP: 178.37.103.74

..HEHEH I CI Z OLSZÓWKI MAJĄ CZELNOŚĆ WSPOMINAĆ COŚ O PRZYRODZIE...kpina...DROGA POWSTANIE NIE ZAKŁÓCAJĄC DAJACZKĄ..SARENKĄ..BARANOM..I KŁOSOWNIKOM....dzikiej zabudowie...pięknie napisane..pod ciemna publiczkę....jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi...

Zobacz także

Witold Latusek: "Kurz wyborczy opada"

Piątek, 26 kwietnia 2024 19:07

Budowa ruszyła

Piątek, 26 kwietnia 2024 08:34

Majówka w Amfiteatrze z Meloarte

Piątek, 26 kwietnia 2024 08:33
Reklama